עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

המרב"ד – איזה מסמכים חשוב שתכירו ואיך נוטריון יכול לעזור לכם

המרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) מעניק שלושה שירותים רפואיים הכוללים בדיקות כשירות רפואית לנהיגה ,ועדה להתאמת רכב לאנשים עם מוגבלות, וועדת ערר להחלטות המכון. כל אחד מהשירותים הללו דורשים מסמכים חשובים כדי שהמרב"ד יוכל להחליט החלטה שקולה ומבוססת. לא מדובר בתהליך פשוט, ולכל מסמך יש משקל עצום בהחלטות שלהם. לכן, אם הנכם מעוניינים להציג את התיק שלכם בפני המרב"ד מאוד חשוב שתגיעו מוכנים עם תיק מסמכים מאורגן ומדויק שמוכיח את הטענות שלכם, ולשם כך נוטריון יכול לעזור רבות.

אך מיהו הנוטריון ומה תפקידו?

הנוטריון הוא עורך דין מוסמך שאינו עוסק בייצוג לקוחות בבתי משפט אלא בפעולות בעניינים משפטיים ובפרט כעד לחתימות על מסמכים וכגוף סמכותי להעניק למסמכים שונים הכרה על פי חוק. למשל, כאשר רוצים להגיש מסמכים לוועדה רפואית, חשוב שכל המסמכים שיוצגו בפי הוועדה יקבלו חותמת של נוטריון המאשרת את אמתותם. כמו כן, חשוב לציין שתפקידו של הנוטריון וסמכויותיו אינן זהות בכל מקום והן נקבעות בהתאם למערכות המשפט המקומיות. במדינת ישראל לנוטריון יש את הסמכות להעניק למסמך תעודה ציבורית שמאשרת שכל המסמכים הם חוקיים ושכל החתימות נחתמו ללא כפייה או הטעיה, ומרצונו החופשי של החותם, מה שהופך את המסמך לבלתי הפיך ולא ניתן לערער עליו.

המרב"ד

איך נוטריון יכול לעזור בהכנת מסמכים אל מרב"ד כאשר מדובר בפניה לוועדת ערר להחלטת המכון?

נפסל לכם הרישיון על נהיגה בשכרות ואתם מעוניינים לערער על כך בפני המרב"ד? חשוב מאוד להגיע מוכנים. מדינת ישראל רואה בנהיגה בשכרות כעבירה חמורה במיוחד וכדי להפוך את ההחלטה של המרב"ד צריך להציג בפניהם הוכחות חותכות שמדובר בהאשמות לא מוצדקות ולא נכונות. כדי לעשות זאת, צריך לאסוף את כל החומר הרפואי והמשפטי שעלול להוכיח זאת, ולקבל אישור של נוטריון שאכן מדובר במסמכים חוקיים ומאומתים. חתימתו של הנוטריון תסייע לכם רבות מכיוון שהיא נותנת לטענה שלכם אסמכתא חוקית. יחד עם זאת צריך לזכור שנוטריון יבחן היטב את המסמכים שלכם ויכול גם להחליט שהם אינם עומדים בדרישות כדי לקבל חותמת. כמו כן, כדי לערער על החלטת וועדת הערר של מרב"ד זה הכרחי לקבל את כל החומר המשפטי והרפואי שעל פי נקבעה ההחלטה וניתן לעשות זאת על ידי מכתב בקשה והצהרה על ויתור סודיות. מדובר בהליך לא פשוט המלווה בהמון מסמכים, רגולציות, ובירוקרטיה, ונוטריון מוסמך יכול לסייע לכם רבות ולכוון אתכם.

המרב"ד – איזה מסמכים צריך להציג?

ובכן, כל מקרה לגופו ולכן המסמכים הנדרשים משתנים לפי הנבדק והתיק שלו. יחד עם זאת חשוב להציג תעודה מזהה, מידע מקופות חולים, אשפוזים, רקע פסיכיאטרי במידה ויש, ועוד. חשוב להבין שקיימים מוזמנים שונים ובנסיבות שונות לבדיקות במרב"ד, אך כאשר מדובר בעברייני תנועה מועדים ולאחר תום שלילה המופנים על-ידי משרד הרישוי, נהגים שבית המשפט דיווח עליהם, או משתמשי או מורשעי סמים או אלכוהול המופנים על-ידי משרד הרישוי, משטרת ישראל וסמכות רישוי צה"ל, מדובר בתיקים מיוחדים שדורשים מסמכים נוספים.

נהיגה בשכרות – למידע חשוב לחצו כאן

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button