עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

תביעת בעל נכס מקרקעין המדריך המלא

תביעה של בעל נכס מקרקעין

מתכננים לתבוע בעל נכס מקרקעין? אולי אתם בעלי נכס מקרקעין ותובעים אתכם? ככה או ככה, ריכזנו עבורכם כאן מידע שימושי אשר יכול להועיל לכם בשעת צרה-משפטית. הנה כל מה שצריך לדעת בנושא של תביעות משפטיות של בעלי נכס מקרקעין.

ייתכן שרכשתם לאחרונה נכס, גיליתם בו ליקויים וכעת אתם מעוניינים לתבוע את בעל הנכס שמכר לכם אותו. מצד שני, ייתכן גם שאתם מעוניינים לתבוע בעל נכס מקרקעין בעקבות סיבות אחרות. כך או כך, יהיה חשוב לפעול לפי השלבים הקבועים בחוק, בסדרי הבירוקרטיות ומול הרשויות השונות באופן נכון. ככל שהתביעה שלכם תהיה מדויקת יותר ותהליכי איסוף המידע וההוכחות יהיו מדויקים, ככה בית המשפט יתייחס אליכם יותר ברצינות. כמו כן, תביעות משפטיות שמאורגנות בצורה נכונה והתובעים מסתייעים בעורכי דין מנוסים, צפויות לעיתים להסתיים לטובת התובע.

הסתרת ליקויים בנכסי מקרקעין – תביעת נזיקין

למעשה, אם מסתכלים על זה באופן רוחבי ואולי אפילו באופן מגמתי, הסתרת ליקויים בנכסים היא אחת מהרעות החולות ביותר והנפוצות בשוק מכירות דירות יד 2. אחד מהסעיפים הנפוצים בחוזי מכירות נכסים הוא, הסעיף שמאלץ את רוכש הנכס לוותר על כלל זכויותיו בנוגע לליקויים בנכס.

זה מה שמוביל בסופו של דבר למקרים של תביעת נזיקין על נכס מקרקעין. הסעיף הזה בדרך כלל ינוסח בצורה שמשתמעת באופן "אפור", כמו למשל סעיף המציין כי רוכש הנכס רוכש אותו במצב שהוא ומודע למצב הנכס.

סעיף ויתור זכויות בנכס – מה זה אומר בעצם?

כשהרוכש חותם על סעיף כזה, גם אם יהיו ליקויים שיתגלו בעתיד, במהלך תביעת נזיקין יהיה קשה להוכיח זכות לפיצוי מאת בעל הנכס המוכר. בין אם אתם בצד התובע או בצד הנתבע, אנחנו ממליצים לכם לקבל את הסיוע המשפטי שצריך במקרים של תביעת נזיקין.

תביעת נזיקין עשויה להתמשך זמן לא מבוטל, לעיתים גם חודשים ואף שנים. אם אתם רוצים לנסות לקצר תהליכים עד כמה שניתן, אתם צריכים סיוע של עו"ד מקרקעין אשר מכיר את המערכת, מכיר דרכים לזרז אותה ויודע כיצד לקדם את כתב התביעה שלכם.

סיוע של עורך דין מול תביעת בעל נכס מקרקעין – מומלץ

בסופו של דבר, תביעות משפטיות קמות ונופלות על הבסיס של מומחיותו של עורך הדין. תביעת נזיקין כנגד בעל נכס מקרקעין, גם אם מדובר בתביעה יחסית פשוטה, יכולה לארך חודשים ארוכים. אם עורך הדין אינו מנוסה והוא יוצר מצבים שבהם התביעה נגררת ונסחבת בעקבות בירוקרטיות שמבוצעת לא נכון, התביעה תימשך גם תקופות ארוכות.

אם כך, הטיפ הכי חשוב הוא: להסתייע בעורך הדין הנכון כשמעוניינים לקדם תביעת נזיקין כנגד בעל הנכס. ואגב, הטיפ הזה חשוב גם אם אתם בצד הנתבע. אם תובעים אתכם, תשכרו שירות של עורך דין מנוסה ותנו לו לנהל את התביעה עבורכם.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button