עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

רכישת נדל״ן ברומניה – כמה זה כדאי?

רכישת נדל"ן ברומניה

מעוניינים לרכוש נדל״ן ברומניה ולהשקיע בנכסים המקומיים?. בין אם יש לכם אזרחות אירופאית או לאו, חשוב להיוועץ טרם כל מהלך עם עו"ד מוסמך ו/או חברה לניהול נכסים בעלת ניסיון בשוק הנדל״ן המקומי, שיוכלו לסייע לכם עם ליווי וייעוץ מושכל בנקודות הנדרשות לכך.

ראשית, כמה עובדות שכדאי להכיר:

  1. רומניה היא אחת ממדינות ה-CCE (Central and Eastern European), כלומר מדינות מרכז ומזרח אירופה. השוק הרומני מאופיין בקצב צמיחה מהיר מבחינת היקפי ההשקעה ומבחינת הראיות באשר לשינוי ביחסם של המשקיעים למדינה זו.
  2. רומניה מספקת כמה הזדמנויות השקעה רווחיות מאוד בתחומי תעשיה שונים, ובגלל הפוטנציאל המפתיע שלה, היא מציעה אפשרויות ראויות מאוד שהוכחו גם כיעילות במיוחד למשקיעים זרים.
  3. שוק הדיור של רומניה הוא שוק צומח, עם ריביות נמוכות המשפרות את התנאים הכלכליים. מחירי הדירות עולים באופן מובהק, הביקוש הולך ומצטבר ופעילויות הבנייה למגורים הולכות ומשתפרת.

כיצד דרכון רומני יכול לסייע לכם?

אם יש ברשותכם אזרחות ודרכון רומניים, אתם פטורים מכל המגבלות שחלות על משקיעים זרים ולא נדרשים לברר את כל החוקים והכללים שנוגעים למשקיעים זרים ברומניה, מה שעשוי לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם, כאזרחי המדינה, ובוודאי להקל עליכם את ההשקעות ורכישת נדל״ן ברומניה. כך לדוגמה, רומניה מציעה תושבות / אזרחות רומנית למשקיעים זרים שמתחייבים להשקיע בעסקים ברומניה וליצור מקומות עבודה לאזרחים. לפי החוק היום, תקופת ההתאזרחות תצטמצם בחצי שנה, אם המשקיע הזר ישקיע במדינה לפחות מיליון אירו ומעלה. כל מי שכבר יש לו דרכון רומני, פטור מעמידה בתנאים שכאלה.

בהתחשב במסגרת החקיקה הרומנית ובסביבה העסקית הנוכחית, רומניה נותרה יעד אטרקטיבי להשקעות זרות בשוק הנדל״ן. גם אם ההשקעות בשוק הנדל״ן הרומני עשויות לייצר שיעורי תשואה טובים, רצוי לבצע ניתוח משפטי מעמיק ולהעזר בעורך דין מוסמך , לפני שניגשים לרכישה מסוג זה. באופן זה תוכלו להיות מודעים לסיכונים שעלולים לגרום לאובדן רווחים או להפסדים כספיים.

וגם תמריצי מס על הפרק ברכישת נדל"ן ברומניה

קיימים ברומניה מספר תמריצי מס המועילים לכלל המשקיעים, זרים או אזרחי רומניה, כולל למשל:

  • זיכוי ממס של עד 80% ממס החברות, לתקופה של עד 10 שנים, בגין השקעות שעולות על סכום של 330,000 יורו, בכפוף לחקיקה בנושא ולסיוע שהמדינה מקבלת מהאיחוד האירופי.
  • תמריצים להשפעה בענפים מסוימים (כמו ייצור, לוגיסטיקה, מו״פ, תיירות, ספורט ועוד).

תשואות השכרה והזדמנויות להשקעות

קניה ומכירה של נכסים אינה הדרך היחידה לנצל את הנדל״ן של בוקרשט, במיוחד לאור העובדה שתשואות השכירות מציעות אפשרות נוספת להשקעה בת קיימא. כפי שהדברים נראים היום, תשומות שכירות מתונות עד טובות בבוקרשט, הן בסביבות 7-4 אחוזים, מה שמסייע לכך שדירות ובתים רבים זמינים היום במחירים נוחים. כאשר שוק הנכסים ממשיך לצמוח במהירות, תוכלו לצפות לתשואות שכירות שילכו ויגדלו, כך שההשקעה תיצור רווח גדול יותר, במוקדם ולא במאוחר.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button