עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

רישום נכס שהתקבל בירושה – כל מה שצריך לדעת אודות התהליך

המדריך המלא לרישום נכס שהתקבל בירושה

ירושה הינה מענק אותו בוחר אדם להעניק למקורביו לאחר פטירתו, אשר תשמש לו כגב כלכלי – הירושה יכולה להיות כל סוג של רכוש, סכום כסף, או סוג הירושה היותר נפוץ ורווחי – הורשת נכס.
כך יצטרך לפעול היורש אשר צפוי לקבל נכס בירושה:

כיצד מתחיל תהליך רישום נכס שהתקבל מירושה?

ראשית – אחד השלבים היותר חשובים לביצוע עוד בעודו של המוריש בחיים, הוא עריכת ייפוי כוח מתמשך, אשר ייקבע מי יהיה אותו גורם שיהיה אחראי לטיפול בענייניו הפיננסיים ובענייני הנכס שבבעלותו כאשר מבחינה פיזית ובריאותית לא יוכל לטפל בכך.
לאחר פטירתו של בעל הנכס – על מנת לרשום את הכנס על שמו היורש יצטרך לפנות אל לשכת רישום המקרקעין ולהגיש את הבקשה, ובתנאי שבידיו צו ירושה או צו קיום צוואה.

מה נדרש לצורך תהליך רישום דירה בירושה?

התהליך יצריך מילוי טופס בקשה לרישום הורשה חתום ע"י היורש, ומאושר על ידי עו"ד לענייני זכויות מקרקעין. במידה והמוריש מינה מנהל עיזבון, מחובתו לחתום גם כן על הטופס.
לצד הטופס, נדרש לצרף צו ירושה/צו קיום צוואה מקוריים שאושרו ע"י הגורם המשפטי הרלוונטי, או לחלופין העתק של אחד מהמסמכים הנ"ל, כאשר הינם חתומים ע"י נוטריון. במקביל, נדרש לוודא באמצעות הוצאת נסח טאבו כי המוריש הוא אכן בעל הנכס.
את הטפסים יש להגיש באחת מלשכות רישום המקרקעין, או דרך עו"ד מוסמך חבר בלשכת עורכי הדין, אשר בבעלותו כרטיס חכם שמקנה לו את האפשרות להגיש את הבקשה הנ"ל באופן מקוון.

אחריות היורשים כלפי הנכס

לצד תהליך רישום הנכס, באחריותו של היורש לקבוע מה יהיה השימוש העיקרי של הנכס – כלומר, להחליט האם הנכס ישמש אותו למגורים, או האם הוא ישמש בתור מקור הכנסה כנכס למכירה או השכרה.
במידה והמוריש הגדיר מספר יורשים עבור הנכס, יהיה על היורשים להגיע להחלטה משותפת אודות עתידו של הנכס, כאשר במידה ויוחלט שהנכס יהווה מקור הכנסה, הם יוכלו להתחלק ברווחים שיופקו ממנו.

מיסים על נכס בירושה

אחד מהנושאים היותר משמעותיים עבור יורשי הנכסים הוא המס על הנכס – רכישה של נכס חדש הינה עסקה גדולה שכוללת בתוכה מיסים דו כיווניים, הן של המוכר אשר משלם מס שבח, והן של הקונה אשר משלם מס רכישה.
נכס שעובר בירושה לעומת זאת אינו נחשב כעסקת רכישה המחייבת במס, כך שנכס אשר עובר בירושה אינו מחייב את היורש שלו בתשלום מס.
יחד עם זאת – במידה ובעתיד יורש הנכס ירצה למכור אותו, אז הוא יחל להיות מחויב בתשלום מס שבח, שכן מדובר בעסקת מכירה לכל דבר אשר מחויבת במס.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button