עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

קניית דירה ראשונה: טיפים מניסיון לקנייה מוצלחת

טיפים לקנייה מוצלחת של דירה ראשונה

 

קניית דירה ראשונה היא אחת הרכישות המשמעותיות ביותר לכל אדם. על כן, יש לעשות אותה בחוכמה ובצורה הנכונה והטובה ביותר. לשם כך, אספנו לכם מספר טיפים, שאם תבחרו ליישם אותם, תוכלו להיות בטוחים שהרכישה שלכם תבוצע בצורה המוצלחת ביותר. מוכנים? אנחנו מתחילים!

טיפ ראשון: בואו נדבר על העלות האמיתית של דירה ראשונה

אם זוהי רכישתכם הרכישה בתחום הנדל"ן, סביר להניח שאתם בטוחים שעלות רכישת הדירה תסתכם במחיר הרכישה. כאן יש טעות גדולה, שכן כאשר מדובר על קניית  דירה, יש לקחת בחשבון גם הוצאות נלוות רבות. על כן, מומלץ להיערך מראש עם התקציב המתאים. העלויות העקיפות הנלוות למחיר הדירה הן, שכר טרחת עורך דין, שכר טרחת מתווך, שכר טרחת שמאי מקרקעין, שכר טרחת יועץ משכנתאות, חברת בדק בית, מס רכישה שיש לשלם על הדירה, עלויות של שיפוץ (במידה ויש צורך בכך) וכמו כן עלות תכולת הדירה הכוללת קנייה של רהיטים ומוצרי חשמל.

אגב, זה הזמן לחדד ולהבהיר שכאשר אתם מגדירים את התקציב, אתם לוקחים בחשבון את כל העלויות שהוזכרו לעיל. כמו כן, בתהליך של קביעת התקציב, מומלץ שיהיה לכם אישור למשכנתא. באמצעות אישור כזה, תוכלו להבין יותר לעומק מהו אחוז המימון ממחיר הדירה, שהבנק מעניק לכם. אגב, כאן נזכיר שעל מנת להתנהל מול הבנקים בכל הקשור למשא ומתן על גובה הלוואת המשכנתא ותנאי ההחזר האופטימליים, יש לקחת את שירותיה של חברה מקצועית המספקת שירותי ייעוץ משכנתאות.

טיפ שני: מפרט הדירה

קניית דירה עשויה לגרום לבלבול, תסכול ומתחים ומדוע? כי כולנו שואפים לרכוש את דירת החלומות שלנו. דירה שכוללת את כל מה שרצינו ושאפנו להגיע אליו. אם יש לכם תקציב בלתי מוגבל, הדבר אפשרי. מה שכן, במידה ואין לכם תקציב כזה, אז תצטרכו לקחת בחשבון שלא תוכלו למצוא דירה שתענה ב-100 אחוז על הרצונות שלכם. על מנת לעשות סדר, נסו לערוך רשימה של דברים שחשובים לכם בדירה. לדוגמה, גודל הדירה, האם היא משופצת או לא, האם היא קרובה למוסדות חינוך, האם יש תחבורה ציבורית באזור וכו'.

טיפ שלישי: נסו להיעזר באיש מקצוע כמו עורך דין נדל"ן ומקרקעין

חשוב מאוד לא לבצע את תהליך רכישת הדירה באופן עצמי. יש לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין. עליכם לבדוק שיש עליו המלצות וכמו כן שיש לו ניסיון. מתוקף תפקידו של עורך הדין, הוא ידאג להבטיח את הזכויות שלכם וכמו כן יעזור בניהול משא ומתן הקשור לקניית הדירה.

שורה תחתונה

נסו ליישם את הטיפים שהוזכרו לעיל ובכלל את הטיפ האחרון והחשוב ביותר שיספק לכם ייצוג משפטי על ידי עורך דין המתמחה בליווי משפטי ומקצועי בכל הקשור לעסקאות של רכישת דירה חדשה מקבלן, דירה מיד שנייה ובכלל עסקאות נדל"ן. שיהיה בהצלחה!

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button