עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

קבלת החלטה לעריכת צוואה הדדית

צוואה הדדית

קבלת החלטה לעריכת צוואה הדדית היא החלטה חשובה מאד שמקבלים בני זוג בחייהם ולאו דווקא בגיל מבוגר. מדובר בנושא שהוא חשוב מאד במשפחה נורמטיבית וחשוב פי כמה כאשר מדובר בבני משפחה שזהו עבורם פרק ב' או פרק ג' עבורם ויש להם ילדים ממערכות יחסים קודמות. המטרה של עריכת צוואה היא למנוע מחלוקות וסכסוכים בין בני המשפחה ובעיקר בין הילדים לאחר שאחד מבני הזוג ילך לעולמו או לאחר ששניהם ילכו מהעולם. החשיבה המשותפת של בני הזוג לבצע מהלך זה הוא לאור ראיית הדברים לטווח הרחוק וכדי לטפל בכל הנושאים הרלוונטיים מבעוד מועד.

כדי לבצע מהלך זה, האופציה הנוחה ובמקצועית ביותר היא להגיע לעורך דין אשר מתמחה בנושא צוואות וירושות. מדובר בתחום מרתק שכל עורכי הדין לומדים כבר בלימודי תואר ראשון במשפטים ובמהלך שנות העבודה שלהם מי שמתמחה בתחום זה מתמקצע בו. זו הסיבה שעו"ד יכול לתת ייעוץ והכוונה לכל אורך הדרך בנושא זה, כדי שעריכת צוואה הדדית תהיה מותאמת לסיפור המשפחתי והנכונה ביותר עבור בני הזוג.

היערכות להכנת צוואה הדדית

להכנה של צוואה הדדית יש מרכיבים רבים, נושאים ממוניים, נדל"ן, החלטות על אופן חלוקת הירושה ועוד. בשלב ראשון בני הזוג נפגשים עם עורך הדין ומקבלים טיפים והנחיות לגבי המסמכים שעליהם להכין וכיצד הוא ממליץ להם לחלק את רכושם. מדובר בנושא שיש לשקול אותו בכובד ראש ולכן בני הזוג זקוקים לזמן כדי לחשוב על כך, לנהל שיחות ולקבל החלטות מושכלות.

לגבי נכסי נדל"ן, יש להעביר לעורך הדין את מלוא המידע לגבי סוג הנכס כמו מגרש, דירת מגורים, משרד, מפעל וכו'. הכתובת של כל נכס ואופן הרישום בטאבו או במנהל, גוש, חלקה ותת חלקה.

לגבי ממון, יש לפרט את כל החסכונות שקיימים, באילו בנקים, באילו סניפי בנקים, פרטים של מספר חשבונות הבנק בארץ ובחו"ל. כמו כן כל הפרטים לגבי כספים שמושקעים באמצעות חברת השקעות כמו קרנות פנסיה וקרן השתלמות, הן אם מדובר בכספים שהושקעו באופן פרטי והן אם מדובר בקרנות שיש בהם פעילות פיננסית, לאור הפקדות ממקומות העבודה. פאן נוסף הוא השקעות בשוק ההון והשקעות במטבעות קריפטונים כמו ביטקוין.

בנוסף לכך פרטים מלאים של פוליסות ביטוח כמו ביטוחי חיים וביטוחי מנהלים, מספרי הפוליסות, שמה של חברת הביטוח ושמו של סוכן הביטוח שמטפל בכך.

חלוקת הירושה לשארים

החלק השני של צוואה הדדית עוסקת באופן חלוקת הירושה. עורך הדין יפרט את שמות כל אחד מהיורשים, פרטי תעודת הזהות של כל אחד מהם, כתובתו ופרטי הטלפון הנייד שלו. בני הזוג יצהירו כיצד תתבצע החלוקה, באופן שווה בין כל הילדים, או באופן שונה על פי שיקול דעתם.

אחד העקרונות החשובים בהכנת צוואה הדדית הוא שעורך הדין מנסח כל משפט באופן ברור וחד משמעי כדי שלא יהיו ספקות או הבנת משפט בדרך דו משמעית.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button