עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

ענף המקרקעין כמקור מספר 1 לתביעות על רקע רשלנות מקצועית

רשלנות מקצועית בתחום ענף המקרקעין

ענף המקרקעין לא תמיד מתתנהל באופן מקצועי החל מהעובד המשך במנהל ועד לבעלי המקצוע המייעצים. בין אם נרצה ובין אם שלא, על עצם הצורך בסיוע של עורך דין מקרקעין כחלק מרכישתה ו/או מכירתה של דירה אין עוררין. אך מנגד, עצם ההבנה הקרדינלית הזו כי שומה על אדם אשר מתכוון לבצע עסקת מקרקעין להיעזר בעורך דין, מותירה לקוחות רבים לעתים רבות במפח נפש ומוציאם ככאלו אשר יצא שכרם בהפסדם.

כמו כן, הסיבה לכך היא רצונם של רבים דווקא להוזיל עלויות במקומות אשר עלולים דווקא לייקר את סך העסקה, כאשר לאור זאת ענף המקרקעין נחשב לענף בו שכיח ביותר לראות תביעות על רקע רשלנות כנגד עורך הדין עצמו, פי שבמאמר הקרוב נבאר ונרחיב.

ריבוי עסקאות כמועד לפורענות

עורך דין מקרקעין נדרש למקצועיות ולהכרות עם כל מימדי וענפי התחום. בגלל רב גוניות המקרים והחוקים השונים, עצם הפשרה על עורך דין כזה או אחר בגלל תקציב, יכולה לפגוע אנושות בשירות ובמקצועיות הטיפול במקרה. כמובן שפגיעה כזו תוביל להפסדים.  לדוגמא עסקה אשר לא נעשה בה בדיקת רקע מעמיקה כמו בדיקת צו הריסה, בעלות או אם אמורה להיות תכנית פינוי בינוי או תמ"ר 38. כל אלו ישפיעו משמעותית על התקדמות העסקה המדוברת.

נכון, הפיתוי הוא לבחור בבעל מקצוע אשר מבקש עלות טרחה נמוכה היות וגם ככה הפרוייקט כולו סביר שעולה לא מעט. אך פעולה כזו, כאמור יכולה לפגוע יותר מאשר תזור.  זאת ועוד, כי לאור ריבוי עסקאות הנדל"ן שקיים בישראל, כאשר כל אדם נאלץ במכירת נכס ו/או ברכישתו להיעזר בסיועו של עורך דין מקרקעין אשר אמון על ווידוא שלל פרטיה של העסקה, בין אם מדובר בווידוא כי לא קיים לנכס צו הריסה, או שמא כי מתוכננות לו סוגיות תכנון עירוני נרחבות כדוגמת תמ"א 38 או פינוי בינוי.

ריבוי תביעות על רקע רשלנות

בהמשך לכך, לנוכח ההשלכות הדרמטיות של רכישת נכס אשר מיועד להריסה, או ביצוע עסקה בשווי אשר לא מגלם את ערכה האמיתי, ניתן לראות בעת האחרונה מספר רב של תביעות על רקע רשלנות כנגד עורכי דין אשר פעלו בתחום המקרקעין.

זאת כאשר מרבית התביעות הללו סובבות סביב נזקים אשר נגרמו ללקוחות הן ברשלנות שנובעת מבחינה לקויה של הנכס, כמו גם לעתים בשל היעדר ביצועם של תשלומים רלוונטיים או רישום בעלות הולם אל מול גופים רגולטוריים כדוגמת רשם המקרקעין, מס הכנסה וכן הלאה.

לסיכום – התאמת בעל המקצוע הרלוונטי בתחום ענף המקרקעין

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, בעת הצורך לקבלת סיוע משפטי בסוגייה כלשהי, מומלץ במידה רבה לבצע התייעצות ושיח אל מול גורם מורשה ומוסמך אשר מחזיק בניסיון רב באותו ענף מלכתחילה. רוצה לומר, בדומה לאופן בו על אדם להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי בלבד במידה והגיע לקושי משפטי אל מול הצבא המצריך עורך דין, כמו גם כי לנוכח קושי משפטי במסגרת גירושין יוטב לאדם להסתייע בעורך דין גירושין מומחה, כך רצוי לקיים את כלל הליכי הנדל"ן והמקרקעין השונים רק באמצעות עורך דין מקרקעין מוסמך ובעל ניסיון וזכויות רבות, בעיקר כאשר נרכש נכס רב משקל כדוגמת דירת מגורים. זאת על מנת להבטיח כי אילו הגעתם לכדי ההישג הנכסף של רכישת נכס, כאשר מדובר במשימה לא פשוטה כשלעצמה במחוזותינו, כלל ההליך על שלל נגזרותיו יתקיים על הצד הטוב ביותר, ובאופן אשר יותיר אתכם מרוצים ושלמים עם ההליך.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button