עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

על הליך פירוק שיתוף במקרקעין בגירושין

הליכי פירוק שיתוף במקרקעין יכולים להידרש ממגוון נסיבות הנובעים מסיום שותפות, גם זו של נישואין. בעת הליך גירושין, בני הזוג יבקשו לסיים את שותפות על נכס מגוריהם, דבר המתקיים באמצעות מכירת הזכויות מאחד מבני הזוג אל בן הזוג השני.

נתייחס עתה לחוק יחסי ממון, היוצר לעתים בלבול. על-פיו אחד מבני הזוג יכול לבקש לעכב את ההליך המדובר לחלוקת רכוש, וזאת עקב נסיבות משתנות. הדבר איננו מתקיים בכל הקשור לנכס מגוריהם של בני הזוג, כאשר החוק התקף הינו חוק המקרקעין ובמסגרתו ניתן לבקש את הליך הפירוק ללא עיכוב ותנאי.

האם משמעות הדבר כי אני יכול לבקש את הפירוק בכל רגע נתון?

בהחלט כך, מתוקף זכותם של כל אחד מבני הזוג לדרוש לערוך את הליך הפירוק, זאת מבלי שהדבר נידון תחת תנאי איזון משאבים.

על אף האמור לעיל, הרי שהערכאה המשפטית המלווה את הנושא, יכולה מטעמיה שלה לבקש לעכב את הליכי הפירוק, וזאת מטעמי שונים ומשתני כגון נסיבות היוצרות יתרו מובהק של צד אחד על פני הצד השני.

נוסף על כך, בית המשפט יבקש לבדוק כי קיימים אי אלו הסדרי מגורים אלטרנטיביים הן עבור בני הזוג וכל שכן עבור ילדיהם, היבט המהווה כנר לרגליו של בית המשפט.

כיצד הליך הפירוק מתבצע?

המכירה של זכויות הנכס בין בני הזוג למעשה מעבירה את מלוא הזכויות לצד אחד, הליך המוכר בשם העברת אגב גירושין.

חשוב לדעת כי לפי חוק מיסוי מקרקעין, העברת אגב גירושין איננה מצריכה בתשלום מס רכישה מס שבח, דבר אשר יכול לסייע רבות בפן הכלכלי עבור שני הצדדים.

את פירוק השיתוף במקרקעין קובעת הערכאה המשפטית על בסיסו של צו משפטי. ההליך כולו נעשה תחת הערכאות המשפטיות, זאת אלא אם בית המשפט בחן את הנסיבות של התיק המדובר והחליט אחרת.

במקרים רבים, עורכי הדין לדיני גירושין המייצגים כל אחד מן הצדדים, הם גם אלו שממונים על-ידי בית המשפט ככונסי הנכסים על נכס המקרקעין של בני הזוג, זאת עד לסיומו של הליך המכירה.

חשיבות הייעוץ עם עורך דין

מתוך האמור לעיל הרי שברור לכול כי הליך פירוק שיתוף במקרקעין בין בני זוג המצויים בהליך גירושין, מביא עמו נקודות הסתכלות שונות שלעתים מצדיקות התווית אסטרטגיה משפטית ברורה ונהירה.

אם בן או בת הזוג מבקשים לעתור כנגד הליך הפירוק מסיבות שונות או לחילופין למצוא דרכים חלופיות לחלק את הרכוש זאת מבלי להידרש לדיונים ממושכי בערכאה המשפטית, הרי שבדיקת התיק המדובר וייצוגו מתחילתו על-ידי עורך דין המתמחה בנושא, יכול בהחלט לסלול את הדרך אל עבר פתרו המוסכם על כול.

כמו-כן, עורכי דין לדיני גירושין מתמחים לרוב בגישור, דבר המקנה להם את היכולת להפגיש בין צדדים המצויים במחלוקת, ולמצוא יחד איתם את עמק השווה.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button