עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

עורך דין נכון, איך בוחרים אותו? כל השאלות החשובות שצריך לשאול לפני

במקרה של בעיה, שאלה או חשש, תשובות נכונות עשויות להיות ההבדל בין פתרון הבעיה להחרפתה. במקרה של שאלה, בעיה או חשש הדורשים עורך דין, הכלל הזה תקף עוד יותר – עו"ד טוב יכול לחלץ את הלקוח מצרה ואילו עו"ד  לא טוב עשוי לסבך אותו עוד יותר.

המדריך לבחירת עורך דין – שאלות תשובות

עורך דין

איזה בעיה צריכה פתרון

עוד לפני שמגיעים אל שאלת המי, חשוב לבדוק את שאלת המה. מה הבעיה שאליה ידרש עורך הדין ומה סוג הפתרון הרצוי. כך למשל אם מדובר בקנס, בתאונה או בבעיית תעבורה, כדאי למצוא משרד עורכי דין תעבורה מומלץ, אבל אם מדובר בשאלות על רכישת נכס, משכנתא או רישום בטאבו, הכתובת תהיה דווקא משרד עורכי דין שמתעסק בתחום המקרקעין וכן הלאה בכל אחד מתתי התחומים של עריכת דין.

מי הוא עורך דין המתאים לכך

אחרי שיש אפיון של הבעיה ומה תחום ההתמחות הנדרש, הגיע הזמן למצוא את האדם המתאים. בכדי לבדוק מי עורך הדין הנכון, אתרו את עורכי הדין הרלוונטיים לפתרון הבעיה ואז ערכו סקר שוק. שאלו אנשים שהתמודדו עם שאלה דומה על מי הם ממליצים, נסו להצליב בין המלצות ולמצוא לפחות שני ממליצים על כל עו"ד. אפשר לנסות למצוא המלצות גם בפורומים רלוונטיים או ברשתות החברתיות. למשל עורך דין מקרקעין מומלץ, או עו"ד פלילי מומלץ.

מהי הזמינות הנדרשת

זמינות ותדירות אלו שאלות קריטיות בבחירת עו"ד. מחד, עו"ד עם יומן פנוי מדי עשוי להעלות חשד ביחס ליכולותיו כעורך דין, אבל מאידך, עו"ד שלא זמין ללקוחותיו ודוחה אותם בלך ושוב עשוי להיות בעייתי אפילו יותר. הזמינות חשובה מאוד, בעיקר בתחומים ספציפיים של החוק, בשל העובדה ששאלות שמתעוררות ומחייבות תשובה דחופה עשויות להשפיע על חיי אנשים או על סכומי כסף אדירים ולכן עו"ד טוב הוא עו"ד זמין.

איפה המשרד עורך דין שלו נמצא

אמנם מרבית עבודתם של עורכי הדין יכולה להתבצע גם מרחוק וגם במשרד, אבל ישנה חשיבות למיקום בשל העובדה שלא פעם נדרשות פגישות בין הלקוח לעורך הדין, בכדי לאפשר הגעה לחתימה על מסמכים או כל פעולה אחרת שנדרשת. לכן ישנה עדיפות לעורך דין שמשרדיו נמצאים בקרבת מקום למקום מגוריכם או לכל היותר במרחק נסיעה קצרה.

אז תכל'ס איך נבחר?

אז נכון שאלו לא הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת עורך דין והמלצות על הצלחות חשובות יותר, אבל גם ליחסי האנוש ולצורה שבה עורך הדין מתייחס ללקוחותיו יש חשיבות רבה. תהליך של ייעוץ משפטי פוגש את הלקוחות לא פעם כשהם נמצאים במצוקה ובקושי רב. עו"ד לא רגיש מספיק או לא מתחשב מספיק עשוי להפוך את האתגר לקשה עוד יותר ואת התהליך לכואב מאוד ולכן חשוב למצוא עו"ד שידע להתייחס ברגישות, בעדינות ובנימוס, זאת מבלי לגרוע מאיכות עבודתו וכישוריו.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button