עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

ניהול תקציב בדרך לקניית דירה

התקציב המשפחתי לרכישה של דירה לא מסתכם רק במחיר של הדירה. כל עסקה כזו מביאה איתה עוד הרבה הוצאות אחרות. אלה הוצאות שיכולות להיות קשורות לתהליך של הרכישה עצמה, כמו עורכי דין, שמאים, מהנדסים ועוד, הן יכולות להיות המיסים אשר כל עסקה מלווה בהם או כל ההוצאות ארוכות הטווח, כמו המשכנתא. אז איך מבצעים ניהול תקציב בדרך לקניית דירה? כל הפרטים מיד.

איך תעקבו אחר הניהול של התקציב משפחתי?

בשביל לבצע ניהול תקציב משפחתי עליכם להכניס את כל ההכנסות שלכם, ההוצאות, את מצב העובר ושב, ולסדר הכל לפי סדר עדיפויות. לאחר שבניתם את כל התקציב שלכם, זה השלב של הניהול שלו. בעזרת טבלת מעקב באקסל תוכלו לנהל את כל  ההכנסות וההוצאות שלכם. יש כל מיני טבלאות כאלה ברשת, כל מה שעליכם לעשות זה למצוא את האחת שנוחה לכם ולנהל בה את המעקב.

ניהול תקציב

מה הן ההוצאות הנלוות לרכישת דירה?

אז כמו שציינו, יש כמה הוצאות נלוות שאתם צריכים לקחת בחשבון בעת בניית תקציב לרכישה של דירה-

  • מס רכישה- מס רכישה הוא מס שנקבע בשביל להשפיע על השוק של הדירות בישראל, ולכן אתם צריכים לקחת אותו בחשבון אם אין לכם פטור.
  • דמי תיווך- ברוב הפעמים, רוכשים מעדיפים להימנע כמה שהם יכולים מרכישת דירה דרך מתווך ומנסים לחפש בעצמם. אך עם הזמן הם מגלים שזה כמעט ולא אפשרי. דמי התיווך יכולים לנוע בין אחוז אחד לשניים מהסכום של העסקה.
  • תשלום לעורך דין מקרקעין- השירותים של עורך דין מקרקעין הוא חלק בלתי נפרד מהרכישה של הדירה. התפקיד שלו הוא למנוע הרבה בעיות בעזרת ניהול של משא ומתן בין הצדדים השונים עד לעיגון של כל הסעיפים החשובים ביותר בחוזה.
  • ייעוץ משכנתאות- בעקבות התרבות של מסלולי המשכנתאות השונים ועקב חוסר הידע שיש לרוכשי הדירות, התחום של ייעוץ משכנתאות נכנס חזק מאוד. זהו לא שירות שהוא חובה אך אתם יכולים לחסוך בעזרתו אלפי שקלים.

מעבר לכל העלויות הללו, אל תשכחו שאתם צריכים לשלם גם את המשכנתא, גם על שמאי מקרקעין, חיבור לתשתיות, הובלה, ריהוט, מוצרי חשמלי, שיפוץ במקרה הצורך וכנראה שתמצאו עוד דברים בלתי צפויים בהמשך הדרך. אז בשביל להתארגן מראש לאותם דברים בלתי צפויים, תכניסו קטגוריה שהיא ללא שם בתקציב שלכם שתהיה מיועדת לבלתמים. זה יכול לפתור את הבעיה.

ניהול תקציב – איך תנהלו אותו נכון לפני שאתם רוכשים דירה?

לאחר שראיתם באילו עלויות כרוכה קנייה של דירה מעבר למחיר שלה, עכשיו עליכם להתחשב בכל מה שמצאתם ולסדר לעצמכם לכם תקציב. בצד אחד אתם רושמים מה ההכנסות הצפויות  ובצד השני את ההוצאות הצפויות. רק לאחר שאתם יודעים אם אתם מסוגלים להתחייב לתהליך ולהחזיק מעמד, רק אז כדאי לכם לרכוש דירה.

 

 

 

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button