עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

מכתב התראה אונליין

מכתב התראה אונליין (במייל)

במצבי סכסוך בין גורמים שונים, ישנו לעתים קרובות מצב שבו צד אחד מתבצר בעמדתו ובכך מגיעים לכאורה למבוי סתום. אם נגרם לכם עוול מסוים לדעתכם והצד השני מיודע על כך ולא מגיב או שהוא מסרב לפעול כפי שאתם דורשים, מה עושים הלאה? פעמים רבות, השלב המומלץ יהיה לשלוח לו מכתב התראה לקראת נקיטת הליכים משפטיים. מכתב כזה מחדד את רצינות טענותיכם ומבהיר שהשלב הבא מצידכם יהיה פנייה לבית המשפט. לעתים, זה כול הדרוש בכדי שהצד השני יענה לדרישותיכם. גם במידה ולא, יש סיבות טובות לכתוב מכתב התראה מסודר, בסיוע עורך דין. אך מה המשמעות של מכתב התראה אונליין (במייל)?

 

מכתב התראה אונליין

כך זה קורה בפועל

כתיבת ומשלוח מכתב התראה, הוא תהליך פשוט יחסית מבחינה משפטית. ניתן לעשות זאת גם לבד, אך לאדם הממוצע אין את הידע המשפטי הדרוש בכדי לעשות זאת היטב. לכן, התהליך השגרתי והמומלץ הוא לפנות לעו"ד, לקבל ממנו ייעוץ ראשוני בנידון ולאחר מכן העו"ד ינסח מכתב התראה וישלח אותו (בדואר רשום עם אישור מסירה). כיום, התהליך יכול להתבצע בצורה נוחה במיוחד, באמצעות שירות של משלוח מכתב התראה אונליין. במסגרת שירות כזה, פונים בקלות ובמהירות לעו"ד שמתמחה בכך, דרך אתר מקצועי ייעודי. העו"ד יחזור אליכם באותו היום לשיחת טלפון, שבה תתעמקו ביחד בפרטים המשפטיים הרלוונטיים. אם יוחלט לשלוח מכתב התראה, העו"ד ישלח מכתב כזה עבורכם לצד השני, בתוך 72 שעות. זאת כמובן, כמכתב רשמי ממנו, עם חתימתו. כך ששירות משלוח מכתב התראה אונליין מזרז את הדברים, מפשט אותם ומקל עליכם. מבחינת האולטימאטום שהצבתם במכתב, אתם תרצו לעמוד מאחוריו. משמע – לחכות למועד פקיעת האולטימאטום ואם הצד השני לא הגיב, אכן לתבוע אותו.

מבנה המכתב

לרוב, מכתב התראה יכלול את החלקים והמידע הבאים: פרטי השולח ופרטי הנמען, תאריך, אופני ויעדי המשלוח, "מכתב התראה לקראת נקיטת הליכים משפטיים בגין.." בכותרת, הצגת עובדות, טיעוניכם ודרישותיכם, כוונתכם לתבוע והמועד שעד אליו תחכו בנידון.

מתי לשלוח?

שולחים מכתב התראה, רק לאחר שמוצו אפיקים אחרים לפתור את העניין. אין זו חובה, אך זו הגישה המומלצת. חשוב לזכור, שמשלוח מכתב כזה, מעביר את כול הסכסוך לפסים משפטיים ויש לכך אופי אחר והשלכות משמעותיות. להשלמת התמונה נציין, כי ישנם מצבים שבהם החוק מחייב משלוח מכתב התראה. לדוגמה: בתביעה לפינוי נכס מושכר.

מדוע כדאי ומדוע לא

מכתב התראה עשוי לחסוך לכם לא מעט כסף, עוגמת נפש וזמן. הוא לוחץ על הצד השני לקבל את תביעותיכם וגם אם הדבר יושג באופן חלקי, ייתכן שבכך יתאים מבחינתכם לסיים את העניין. תגובת הצד השני למכתב ההתראה, עשויה לספק מידע חשוב שלא היה ברשותכם. מה גם, שמידע זה יהיה לרוב בכתב, כך שגם אותו תוכלו להציג בבית המשפט. בין החסרונות האפשריים: נטרול אלמנט ההפתעה לגבי הגשת תביעה, חשיפת מידע משמעותי לצד השני, החרפה נוספת של היחסים הרעועים במילא בין הצדדים ותביעת נגד שיגיש הצד השני.

חשיבות העו"ד

ישנם כמה וכמה יתרונות, לניסוח מכתב התראה בסיוע עו"ד ומשלוח המכתב דרכו. הדבר יסייע לשפר את הסיכוי שמטרות המכתב יושגו. במידה ולא תשיגו את מה שנדרש במכתב, עצם משלוח המכתב ישפר את מצבכם לקראת משפט עתידי. הדבר ימחיש תום לב מצידכם וניסיון לפתור את העניין ב"דרכי שלום". מכתב ההתראה יוכל להיות מוצג בבית המשפט ובמקרה כזה, הוא גם יציג מידע וטיעונים בסיסיים, כפי שפירטתם בו. מובן, שחשוב לנסח זאת בסיוע עורך דין. עורך דין גם יביא כמובן מניסיונו ומהידע המקצועי שלו, כולל היבטים משמעותיים שייתכן בהחלט שלא הייתם מודעים להם.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button