עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

מה צריך לבדוק לפני שרוכשים נכס

לפני שרוכשים נכס – 7 נתונים חשובים לבדיקה

אחת ההחלטות החשובות ביותר של כל אדם, החלטה שיש לה ותהיה לה השפעה מכריעה על כל ההתנהלות הכלכלית שלו זוהי ההחלטה לקנות נכס. לפני שרוכשים נכס יש תהליך שלם של חקר, חשיבה ותכנון.  החתימה על החוזה היא האקט הסופי והחשוב ביותר אשר לפניו יש לעשות את כל ההכנות ואת כל הבדיקות הנחוצות, תוך בדיקה יסודית של כל הפרמטרים שישפיעו על המחיר של הדירה גם בעתיד.

למעשה נוכל לחלק את הדברים לשבעה נתונים חשובים אותם צריך לבדוק לפני שנכנסים להרפתקה של רכישת דירה.

בדיקה פיזית לפני שרוכשים נכס

אין לקנות דירה לפני שבודקים את הדירה ואת המצב הפיזי שלה. יש לבדוק את תקינותן של כל המערכות. זה כולל בדיקה של תקינות החדרים תוך שימת לב למצב הקירות, בדיקה שאין סדקים או פגיעות שונות בקיר. יש לבדוק את תקינותם של המזגנים בחדרי הבית, את תקינות הברזים, את חדר האמבטיה, את החלונות ואת הארונות וכן חשוב לברר כי אין בדירה מוקדים עם נזילות והיווצרות של עובש.

בדיקת הסביבה

המיקום של הנכס הוא גם חשוב מאוד. אם מדובר בנכס שנועד למטרות מגורים, יש לוודא כי יש במקום בתי ספר, גני ילדים, בנקים, קופות חולים, חנויות וגישה נוחה לכל מקום. כדאי לבדוק את רמת הניקיון בשכונה, מידת הרעש באזור וכן את מידת הפשיעה. כל הנתונים הללו חשובים מאוד הן לאיכות החיים במקום והן לערך הנכס.

נוסח טאבו עדכני

חשוב לוודא לפני רכישת הנכס כי למוכר יש נוסח טאבו עדכני שם רשומה הדירה על שמו. חשוב לבדוק כי המוכר הוא הבעלים של הדירה ואין בעלים נוספים ששמם רשום על הנכס. כמו כן חשוב לוודא כי אין הגבלות על הדירה. ואם יש, מומלץ לייעץ לבעל הדירה להתייעץ עם עורך דין למחיקת חובות. כדאי גם לוודא כי שטח הדירה בטאבו אכן מתאים לשטח הדירה האמתי. כדאי להיעזר לשם כך בשירותי עורך דין על מנת לבדוק את נוסח הטאבו בצורה מקצועית ואף לוודא כי אין כל עיקולים או הגבלות על הדירה.

שמאי מקרקעין

מומלץ להזמין שמאי מקרקעין על מנת לבדוק את הדירה. המטרה של השמאי היא להעריך את שוויו האמתי של הנכס. שמאי מקרקעין יכול גם לבדוק את האפשרויות של בנייה בדירה, בדיקת התוכניות ובדיקות חריגה.

קבלן הדירה

רצוי לבדוק מיהו הקבלן שבנה את הדירה. הדבר נכון במיוחד במקרים של דירה חדשה. חשוב לבדוק את המוניטין של הקבלן, את רמת הבנייה, בדיקה אם ישנם ליקויי בנייה ועוד. בכל מקרה של ליקויים, אמור הדבר להשפיע על המחיר של הנכס.

עסקאות שבוצעו באזור

לפני שרוכשים נכס שווה לבדוק עסקאות שבוצעו באזור בשנים האחרונות. הנתונים הללו עשויים להיות משמעותיים לגבי מחיר הדירה.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button