עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

מהן הסיבות הכי נפוצות של שריפה בבית

אתם עושים כל מה שאתם יכולים כדי להגן על הבית שלכם בעת שריפה בבית, כולל תשלום חודשי על ביטוח דירה שאמור לעזור לכם ברגעים הקשים ביותר, שימוש באמצעים טכנולוגיים וחיזוק של רהיטים צמודי-קיר. למרות שלל המאמצים, לפעמים מחסור בידע עלול להפריע לכם למנוע את הנורא מכל.

הבנת הגורמים הנפוצים ביותר לשריפות בתים, יכולה לסייע לכם להציל חיים וגם רכוש. במרבית המקרים, שריפות הן תוצאה של רשלנות לא מכוונת – התנהגות לא אחראית או פגמים במוצר או בטכנולוגיה. לפעמים, הגורם הוא "מעשה אלוהים" כגון מכת ברק.

אם תכירו את הגורמים הכי נפוצים, תוכלו להתכונן הכי טוב לכל מצב.

שריפה בבית מחשמל, תאורה וגז

כל מכשיר שמייצר חום (תנורים, מייבשי כביסה, תנורי חימום) או מתחמם בשימוש ממושך (מחשבים, מאווררים) מהווה סכנת שריפה בבית אפשרית. לכל מכשיר שמשתמש בחשמל יש פוטנציאל להצית שריפה, וציוד תאורה שחומם יתר על המידה על אחת כמה וכמה.

עבודות חשמל לא טובות שבוצעו בתוך הבית – מעגלים מחוברים בצורה גרועה, חוטים רופפים, הארקה לא נכונה – מהוות סכנה שלעתים קרובות לא ידועה לבעלי הבית. כמו כן, כלי בישול שנשארים ללא השגחה הם גורם שכיח לשריפות שניתן למנוע.

שריפה בבית

שריפה בבית מנרות

כל נר מגיע עם אזהרה: "לעולם אין להשאיר נר בוער ללא השגחה". עם זאת, נרות רבים נשכחים לעתים קרובות ויכולים לגרום שריפה בבית ללא שליטה.

עישון

לא מעט שריפות בתים נגרמות כתוצאה מהרגלי עישון רשלניים. אנשים לפעמים נרדמים תוך כדי עישון, ובך הם יכולים להצית את המיטה, הכיסא או הספה שלהם, מה שעלול לגרום בקלות למוות. מפגע נוסף שניתן להימנע ממנו, הוא השלכת אפר או בדל חם שעדיין בוער לתוך פח אשפה שבו הוא יכול להתלקח.

כימיקלים וגזים

שריפות בבית עלולות להיגרם בקלות ממקורות של גז טבעי או גז פרופאן. ניצוץ תועה בשילוב עם דליפה קטנה עלול ליצור מצב בעירה. גם כימיקלים ביתיים אשר מעורבים בצורה לא נכונה יכולים לעורר בעירה, ולכן חשוב לבצע פעילות כזו מחוץ לקירות הבית.

ברק

סופות ברקים לא נפוצות בישראל כמו למשל בארצות הברית, אך זה לא אומר שאין סיכוי לשריפה מפגיעת ברק. כדאי לבדוק אם ביטוח דירה שבבעלותכם מכסה נזקים כאלה, כפי שתמיד חשוב לוודא האם אתם מבוטחים מפני רעידות אדמה.

מנגל

אם יש לכם חצר, אין כמו על האש עם המשפחה והחברים בשבת בצהריים ובחגים, במיוחד בחודשי הקיץ. עם זאת, מנגל עלול להוביל ללהבה בלתי מבוקרת בכמה דרכים שונות – למשל קרבה לחומרי בעירה כמו דשא יבש או דליפת גז. הפחיתו את הסבירות לתאונות אלו על ידי בדיקת דליפות גז לפני הפעלת הגריל, או על ידי בישול על גבי אבן או חומר אחר חסין להבה – ותמיד שימו עין על מנגל פעיל.

במקרה של שריפה בבית תמיד טוב להתייעץ עם עו"ד נדל"ן.

 

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button