עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין גם בעת תביעות קטנות?

חשיבות עורך דין גם בעת תביעות קטנות

האם ידעתם שלא בכל סוגי התביעות יש צורך בעורך דין? לפחות לא כגורם מייצג בבית המשפט. במקרים בהם הכלב של השכנים פצע אתכם, הטיסה התעכבה, החדר במלון היה שונה לחלוטין מהתמונה שראיתם באתר במעמד ההזמנה, ועוד; בכל אחד מהמקרים משתייך לתחום תביעות קטנות. ובמקרים אלו אלו כדאי למצוא עורכי דין  שאמנם ייתכן שלא ייצגו אתכם במשפט עצמו, אבל יעזרו לכם להתכונן לקראת הגשת התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות, כדי שבסופו של דבר תקבלו את הפיצויים המגיעים לכם.

בבתי המשפט לתביעות קטנות דנים לרוב בתביעות כספיות אותן מגיש אדם פרטי כנגד חברה או אדם פרטי אחר, לפיצויים שאינם עולים על סכום מסוים הקבוע בתקנות, או החלפת מוצר פגום, תיקון שלו או ביטול עסקה בסכום המקורי שלה. גוף זה הוקם במטרה לאפשר הליכי משפט מהירים, יעילים וחסכניים כך שלרוב האדם מייצג את עצמו. מצד שני, כדאי שלא לוותר על פנייה לשירותיהם של עורכי דין מומלצים שלכל הפחות יסייעו בהכנה יעילה יותר לקראת המשפט.

במה עורכי דין מומלצים יוכלו לסייע בכל הקשור לתביעות קטנות?

סעיף 63 לחוק בתי המשפט קובע כי 'ייצוג בעל דין בבית המשפט לתביעות קטנות על ידי עו"ד, יהיה רק ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים". כידוע, עורכי דין מומלצים יוכלו לסייע בכל הנוגע לתביעות קטנות לפחות בשלבי ההכנה למשפט:

  • ייעוץ לקראת התהליך וכדאיותו
  • סיוע בניסוח כתבי תביעה או הגנה
  • סיוע בהגשת בקשות ביניים
  • הכנה לדיון המשפטי
  • הגשת בקשות לסעדים זמניים
  • ייצוג במידת האפשר

אם כן, נשאלת השאלה נחשב לטעמים מיוחדים והאם באמת אפשר לצלוח הליכים כאלו מבלי להיעזר בעורך דין? כדי לענות על כך יש לזכור שבתי המשפט לתביעות קטנות הוקמו בכדי להכריע בסכסוכים אזרחיים בהליך שהוא קצר, מהיר, חסכוני ויעיל הרבה יותר. כלומר, ללא סיוע מעורך דין. הצדדים יוכלו פשוט להגיע לבית המשפט, להתדיין ביניהם בעזרת השופט שיאזין לכל אחד מהם ויכריע בסופו של דבר את הדין.

מתי כן מתאפשר ייצוג של עורכי דין מומלצים ומנוסים? במקרים בהם העובדה שהם אינם חלק מהתהליך, עלולה לגרום לחוסר שוויון בין הצד התובע והנתבע. מקרים בהם לדוגמא התובע הוא עורך דין בעצמו, הנתבע שאינו מגיע מהתחום ימצא עצמו בסיטואציה בה ידו של הצד השני על העליונה, מכיוון שהוא מחזיק בידע מקצועי ומגיע מהתחום. על מנת לשמור על שוויון ושלא ייווצרו פערים, בית המשפט יאפשר לנתבע ייצוג של עורך דין.

תביעה קטנה, הצלחה גדולה

על אף שמדובר בתביעה קטנה, אין זה אומר שלא כדאי להתכונן אליה כמו שצריך! בין אם מדובר בצד הנתבע או התובע, עליכם לדעת את זכויותיכם ולהגיע מוכנים ככל האפשר, ולהגדיל את הסיכויים להצלחתכם. עורכי דין מומלצים ישמחו לעמוד לצדכם, לענות על כל השאלות ולהכין אתכם על הצד הטוב ביותר לקראת המפגש עם הצד השני בבית המשפט.

 

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button