עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

כל מה שצריך לדעת על תרגום הסכם ממון

מה צריך לדעת על תרגום הסכם ממון

אנשים רבים נוטים לבלות חלק ניכר מחייהם בזוגיות, כנשואים או ידועים בציבור. באופן טבעי, עם כל השמחה והאהבה הקיימים באורח חיים זוגי, עלולים לצוץ גם מורכבויות ואתגרים הנוגעים לראיות עולם שונות, דרכי חשיבה שונות וכדומה. על מנת להתמודד עם מחלוקות שעלולות להתגלע במשך החיים בין בני הזוג, קיים מסמך משפטי הקרוי הסכם ממון – חוזה מחייב אשר ייעודו לחרוץ בסוגיות חשובות העומדות על הפרק בחיי הזוגיות. במאמר זה נרחיב מעט על המושג הסכם ממון, ונעסוק בחשיבותו של תרגום הסכם ממון במסגרת הזוגית.

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה כתוב בין שני בני הזוג. מדובר במסמך משפטי תקף אשר חובה למלא את הוראותיו (הפרת הסכם ממון שקולה להפרת חוזה). על אף שמו המתעתע, הסכם ממון אינו עוסק רק בפן הכלכלי של חיי הזוג אלא גם בסוגיות מהותיות נוספות כגון משמורות על ילדים, אופי החינוך שלהם וכדומה. קיימים כמה וריאציות להסכם ממון אשר מתייחסים באופן אישי לסטטוס חיי הזוג: הסכם לפני או בתחילת נישואים, הסכם לקראת סוף נישואים והסכם בין בני זוג לא נשואים (ידועים בציבור). מטבע הדברים כל אחד מהם מתייחס להיבטים מעט שונים בחיי הזוג, ונושא משמעויות אחרות, רגשיות, כלכליות ומשפטיות כאחד. נוסף על כך קיימים גם הבדל בגורם המאשר: בעוד שחתימה על הסכם ממון טרום נישואים יכולה להיעשות במעמד נוטריון או בבית המשפט לענייני משפחה, עריכת הסכם נישואין מחייבת אישור בלבדי של בית המשפט.

תרגום הסכם ממון

ישראל כידוע היא מדינת קיבוץ גלויות אשר מאגדת תחתיה בליל רחב של תרבויות, מוצאים וגם שפות שונות. במדינת ישראל חיים לא מעט זוגות שאינם דוברים עברית כשפת אם (או שלפחות אחד מהם אינו בקיא בה) והסכם ממון בשפה הזאת יהיה לא רלוונטי עבורם. הסכם ממון הוא מסמך רגיש המחייב את ערנות בני הזוג לכתוב בו, ועל כן יש לנסחו בשפה בה שני הצדדים מתמצאים באופן מספק. עם זאת, על מנת לקבל אישור מבית המשפט לתקפות ההסכם, יש צורך בשירותי תרגום משפטי מאנגלית לעברית (הסכם ממון שנוסח רק באנגלית למשל, אינו קביל משפטית בארץ ויש לתרגמו). חשוב לדעת שתרגום מסמך משפטי אינו שווה ערך לתרגום מסמך רגיל, והוא מצריך הבנה בשפת המשפט ובחוקי המדינה. על כן קיים שוני מהותי בין תרגום כללי לתרגום משפטי, ואין מדובר באותה עבודה.

החשיבות של ההסכם

אצל זוגות רבים ניסוחו של הסכם ממון נחשב כמעט טאבו, היות והוא מכיר בהיתכנות של סיום הזוגיות יום אחד. יחד עם זאת, להסכם ממון חתום יש חשיבות גדולה מאוד – הוא מגן על זכויותיהם וקניינם של שני בני הזוג, מונע סכסוכים עתידיים אפשריים ומסייע בפתרון סוגיות שנויות במחלוקת הנוגעות לחיי הזוגיות.

ניסוח ההסכם

מומלץ לנסח הסכם ממון בעזרתו של עורך דין מקצועי המתמחה בכתיבת מסמכים אלו. ניסוח נכון של ההסכם יצפה שלל תרחישים עתידיים ויהיה תקף לשנים רבות קדימה מרגע חתימתו.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button