עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

יתרונות וחסרונות של רכישת דירה ראשונה להשקעה ולא למגורים

בעת האחרונה שוק הנדל"ן חווה טלטלה. בין היתר זה קורה לאור עליית הריבית ומחירי הדיור שממשיכים לעלות. איך בכל זאת אפשר לרכוש דירה ראשונה? צריך להביא בחשבון חשיבה יצירתית. דרך יצירתית שיכולה לעזור להרבה אנשים להגיע לדירה, היא לקנות אותה כדירה להשקעה. לצעד הזה יש לא  מעט יתרונות, אך גם חסרונות שכדאי להכיר.

דרך להגיע לדירה בשוק סוער

אין ספק כי שוק הנדל"ן סוער, והרבה אנשים מרגישים מיואשים שכן לא יכולים להשיג הון עצמי לטובת משכנתא. אבל אם חלום הדירה הראשונה למגורים מתרחק, אפשר להתייחס לדירה הראשונה בתור סוג של השקעה. צעד כזה מאפשר רכישה במחיר יותר גמיש ונוח. למשל, לא חייבים לרכוש בהכרח דירה במחיר של 1.5 – 2 מיליון ₪. אפשר לחפש בלוחות כדוגמת Homely-mls דירות במחיר נוח יותר. את הדירה הזאת מייעדים מראש להשקעה כך שהיא יכולה להיות קטנה יותר או יוקרתית פחות מכפי שחשבתם לקנות לעצמכם. בכל מקרה, אתם משיגים נכס במחיר שאתם יכולים להרשות לעצמכם.

גמישות בבחירת אזור מגורים

כאשר אתם קונים דירה להשקעה, אתם כמובן צריכים מקום לגור. סביר להניח שתרצו לגור בשכירות במקום המתאים לסגנון החיים שלכם. ברגע שאתם בעלי דירה להשקעה, יש לכם נכס ואתם גם יכולים להתגורר איפה שאתם רוצים. העובדה שזה מאפשר גמישות בבחירת מקום מגורים נוכחי, מביאה יתרונות רבים. אפשר לעבור דירה בקלות אם יש שינויים במקום העבודה או שעוברים מעסיק או שפותחים עסק. זה הרבה יותר קשה כאשר אתם בעלי דירה שקניתם לטובת מגורים. הרבה יותרת מורכב למכור דירה לעיתים קרובות (ויש גם שיקולי מס).

מחייב להמשיך לגור בשכירות

החיסרון ברכישת דירה ראשונה להשקעה – לא לכולם מתאים להתגורר בשכירות לאורך זמן. אם רוצים להרגיש "בעלי בית", יש לכך מחיר. ניתן לומר שזהו אלמנט פסיכולוגי מאוד חזק, שבגללו צריך אופי מיוחד. צריך לסגל הלך מחשבה של משקיע כדי לעשות צעד שכזה. זו צורת מחשבה מרחיקת ראות ונחושה. דרך מחשבה של משקיע דורשת לעשות הרבה שיעורי בית. צריך לבחור בתבונה את הדירה שאותה קונים. צריך למצוא עסקה מוצלחת ולהתאים אותה לתנאי השוק הנוכחיים.

ישנה "התעסקות" בטיפול בנכס

צריך לזכור כי כאשר קונים דירה להשקעה, יש דברים שצריכים לטפל בהם מפעם לפעם. קודם כל, זה התעסקות, למצוא שוכרים מתאימים. צריך לחתום על חוזה, להשקיע בתחזוקת הדירה. לפעמים מקבלים טלפון מהשוכר לגבי תחזוקה כזאת או אחרת. צריך להראות את הדירה לשוכרים חדשים כאשר חוזה שכירות מסתיים ולדעת יותר על מחיר השוק של שכירויות, חישובי תשואות.

לסיכום, רכישת דירה ראשונה בתור דירת השקעה יכולה להתאים לאנשים שמוכנים לסגל צורת חשיבה של משקיע. מצד שני, כך אפשר להגיע לנכס מניב שלכם, בבעלות עצמית.

 

 

 

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button