עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

ייצוג בבית הדין הרבני

ייצוג בבית הדין הרבני בנושאי צוואות או גירושין וכד'. להלן, כל מה שכדאי לכם לדעת על תפקידו שך הטוען הרבני

השירותים של עורכי הדין פוגשים אותנו בהרבה מאוד צמתים בחיים. כמעט כל אדם מן השורה עשוי להזדקק לשירות של עורך דין בצומת כלשהי בחייו. אם זה בעת קניית דירה ואם זה במקרים פחות מרנינים. כמו לאחר ביצוע עבירות תנועה והעמדה לדין או במקרים של גירושין וענייני צוואות וירושות. בכל מקרה, השירות של עורך הדין הוא שירות מאוד נצרך. לצד האפשרות של שירותיו של עורך הדין יש גם ייצוג בבית הדין הרבני על ידי הטוען הרבני. לא כולם יודעים באמת מהו ומיהו הטוען הרבני.

ננסה ללמוד מעט על הנושא הזה.

אז מיהו טוען רבני ואיך לומדים להיות טוען רבני?

בניגוד למה שנשמע מהכינוי הזה 'טוען רבני', לא מדובר כאן באישיות רבנית דווקא. המשמעות של התפקיד – טוען רבני הוא שהטוען הרבני טוען את טענותיו בבית הדין הרבני ומכאן למעשה שמו.

אך על מנת להגיע לתפקיד הזה של טוען רבני, אמורים ללמוד חלקים רבים מספרי השו"ע, החושן משפט ועוד ספרי הלכה ששייכים לארון היהודי. באופן טבעי מי שבא ללמוד את המקצוע הזה משתייך איכשהו לציבור הדתי שמכיר טוב יותר את ספרי הקודש. ההתנהלות של הטוען הרבני הוא כמובן בכפוף להלכה.

מתי כדאי להיעזר בשירותיו של הטוען הרבני?

כאשר אנשים פונים אל בית הדין הרבני, אם זה בענייני משפחה כמו גירושין, כמו סכסוכי צוואות ועוד, הם אמורים להיעזר בשירותיו של הטוען הרבני. הוא למעשה האיש שאמור לתת להם את המענה הנכון במקרים הללו.

רבים מעדיפים לסיים את העיסוק בתיק שלהם בין כותלי בית הדין בגלל שבית הדין לא ימשוך את העניין יותר מידי זמן כפי שעשוי לקרות בבית המשפט.

בני זוג שבאים להתגרש, יכולים לנהל את התיק שלהם מול בית הדין הרבני כאשר שם הם יוכלו לסיים את כל העניינים בצורה הכי מהירה והכי יעילה לשני הצדדים בעזרתו של טוען רבני.

ייצוג בבית הדין הרבני

אז כפי שכבר ציינו, אדם שרוצה לעבוד כטוען רבני, אמור ללמוד את הנושא, להעמיק בו ולהכיר היטב חלקים נרחבים מתוך המקורות היהודיים. זה כולל חלקים מהשולחן ערוך, חלקים מחושן משפט וכמובן גם את המשפט העברי.

רק אדם שאכן מצליח לעבור את כל המבחנים והוא מוכיח ידע ובקיאות בכל הנושאים הנדרשים, יוכל לקבל בסופו של דבר את ההסמכה לעסוק כטוען רבני.

אנשים שרוצים להיכנס לתחום הזה והם רואים את עצמם מתאימים לעבוד כמייצגים, ממש כמו עורכי הדין אך כטוענים רבניים, יכולים ללמוד את הנושא לעומק בקורס טוען רבני, שם הם ייהנו מליווי עקבי, מלימודים מקיפים של כל התחום הזה עד להסמכה לעיסוק בתחום הזה של טוען הרבני.

חשוב תמיד לבחור במקום לימודים שאכן מבטיח מקצועיות ורמה גבוהה של לימודים.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button