עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

חשיבות לקיחת עורך דין בעת רכישת נכס למגורים

לקיחת שירותי עורך דין בעת רכישת נכס למגורים

רכישת נכס למגורים או להשכרה היא פרוצדורה משפטית שחשוב לבצעה בסיועו של עו"ד המתמחה בתחום המקרקעין. תהליך זה כולל ניסוח של החוזה, בדיקת יכולת התשלום של הקונה הפוטנציאלי, בחינה של עיקולים על הנכס ורישום הנכס על שם הקונה. לכן, הן במכירה והן ברכישת דירה מומלץ לא להתפתות לבצע את התהליך ללא ליווי משפטי.

אם לקונה יש עורך דין האם כדאי להשתמש בשירותיו?

הקונה שלכם עשוי להציע להשתמש בשירותיו של עורך הדין המלווה אותו ברכישה. חשוב לדעת, כי בהליכים משפטיים ובירוקרטיים עורך הדין מייצג את האינטרסים של כל צד בנפרד. לכן, אם תשתמשו בעורך הדין של הקונה הוא ידאג בראש ובראשונה למילוי חובותיו מול הקונה ולא מולכם. חשוב להיוועץ בעורך דין מטעמכם שידע לנסח את החוזה לטובתכם. למשל, חוזים רבים כוללים סעיף פיצוי למוכר אם העסקה לא יצאה לפועל. עורך דין שאינו מטעמכם עשוי לנסות להסיר סעיף זה. עורך הדין אשר מייצג אתכם ידאג שתפוצו אם העסקה בוטלה בשל שינוי דעתו של הקונה.

האם צריך עורך דין גם במכירת דירה חדשה?

טעות נוספת שעושים מוכרים רבים קשורה למכירת דירה חדשה מקבלן לקונה לפני שעברה לידיכם. הקבלן עשוי להציע שהוא ישווק דירה למכירה מטעמו, ללא התערבות משפטית מצדכם. גם במקרה זה צריך לזכור כי האחריות המשפטית עדיין עליהם, גם אם הדירה עדיין לא נמסרה. אם למשל, נקבע כי הקונה מקבל דירה בגודל מסוים, והנכס קטן יותר מהמובטח אתם עשויים להיתבע. עורך דין המייצג אתכם יכול להוסיף הסתייגויות להגבלת האחריות, ולהפחית את אחריותכם על הנכס שיימסר לאחר בנייתו.

עסקאות מורכבות של רכישת נכס למגורים שהועבר בירושה

חלק מעסקאות הנדל"ן מורכבות מאד וכוללות שילוב בין דיני משפחה לדיני מקרקעין. למשל, נכס הנמסר בירושה למספר ילדים על ידי האב ונמכר. חלק מהילדים עשויים לשלם מס שבח וילדים אחרים יהיו פטורים ממס זה. נוסף על כך, יתכן ואחד הילדים סייע לאב לרכוש את הנכס או השתתף בשיפוצו. החלוקה של שווי הנכס בין הילדים עשויה להיות שונה מעט מהאמור בצוואה. כל הנושאים הללו דורשים את ההתמחות של עורך דין בעל ניסיון בביצוע עסקאות מורכבות ויכול לפתור מחלוקות העשויות להתגלע בין היורשים.

מכירת נכס מחו"ל

מוכרים רבים נמצאים מעבר לים ומעוניינים לממש נכס בישראל. גם במקרה זה ישנה חשיבות גבוהה לשימוש בשירותיו של עורך דין, העשוי להוות נאמן של המוכר ולייצג אותו בתהליך רישום הבעלות, חתימת החוזה וקבלת הכספים. חשוב לבחור במקרה זה בעו"ד ישר, ללא רבב, עליו תוכלו לסמוך שיבצע את כל הפעולות הנדרשות כחוק. את הגדרת הנאמן ניתן למצוא בסעיף אחד של חוק הנאמנות תשל"ט-1979.

לסיכום, עסקאות נדל"ן רבות המבוצעות בישראל ללא עו"ד מובילות להונאות שונות ולהפסדים כספיים. בצעו החלטה מושכלת והשתמשו בשירותיו של עורך דין מומחה בדיני מקרקעין, וכך תמנעו מפוטנציאל לעוגמת נפש והפסד כספי.

 

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button