עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

התנהלות נכונה מול רשויות המס

איך להתנהל נכון עם רשויות המס

תחום המיסים הוא תחום מורכב ומסועף וחשוב לדעת מהן הזכויות ומהן החובות לפי הפירוט הקיים אצל רשויות המס. במיוחד אם החלטתם לרכוש קרקע ועליכם להבין מהן הסוגיות הקשורות בדיני מקרקעין שישפיעו על ההתנהלות הנכונה בביצוע העסקה.
כמו בכל תחום הקשור העברת כספים תמיד כדאי להתייעץ עם עו"ד לענייני מס בהתמחות הרלבנטית כמו בדיני מקרקעין. כל תחום הוא בעל סעיפים רבים ומגוונים, והחוקים והכללים מסתעפים. אף אחד לא רוצה לעבור על החוק שלא ביודעין וההתנהלות מול רשויות המס היא הכרח בכל היבט.

לפניכם מספר דברים שחשוב לדעת בהקשר זה…

מה ההבדל בין עבירת מס טכנית למהותית

חשוב כמובן להימנע ככל שניתן מביצוע עבירות מס, אבל בכל מקרה כדאי שתדעו כי נהוג להבחין בין עבירת מס מהותית לעבירת מס טכנית. עבירת מס טכנית היא כזאת שבוצעה בתום לב ולא בכוונה בעוד עבירה מהותית היא השתמטות מנטל המס במזיד. כמובן שהעונשים משתנים מעבירה לעבירה כאשר עבירת מס טכנית עשויה להגיע לקנס בינוני בעוד עבירת מס מהותית לריצוי מאסר ותשלום של קנסות כבדים מאוד.

יש להכיר בהרחבה את כל הנושאים שקשורים למס ולתחום העיסוק או ההכנסה כמו מס מקרקעין, מס רכש, ייבוא וייצוא וכדומה ואת התנאים השונים המשפיעים על גובה המס ועל הסדרי התשלום. כך למשל, בנושא של מס שבח ורכישה חשוב להבין צריך להכיר את התקנות השונות ואת חובת תשלום המס ויש גם מחשבון לחישוב מס רכישה ומיסוי מקרקעין בסימולטור של אתר רשות המיסים וכמובן שחשוב להיוועץ עם עו"ד לענייני מקרקעין על מנת להבין את חובת המיסוי בעסקאות אלה.

ניהול גילוי מרצון

עד לא מזמן רשות המיסים אפשר לתקן טעויות דיווח באמצעות נוהל גילוי מרצון שאפשר למעשה להגיש דיווח מתוקן, לשלם את הסכום שהושמט וקנס ורשות המיסים התחייבה שלא לנקוט בהליך אישום פלילי במידה והמבקש אכן עמד בתנאים. גילוי מרצון התבצע בשלושה מסלולים לפי בחירה והתאמה – מסלול רגיל, מקוצר ואנונימי שהמקוצר היה רלבנטי רק עד סכום הכנסה מסוים והאנונימי חייב שיהיה בא כוח שיגיש את הבקשה בשם המבקש. במקרה של נוהל גילוי מרצון היה קריטי להתייעץ עם עו"ד לענייני מס כי הדרך בה מוגשת הבקשה והפירוט היה בעל השפעה רבה על העלאת הסיכויים לאישור הבקשה. נכון לכתיבת שורות אלה הנוהל אינו בתוקף אך המדינה שוקלת ליישם נוהל חלופי או להאריך את נוהל גילוי מרצון, כך שיש להתעדכן בנושא באתר של רשות המיסים.

השפעתו של חוק המזומן

חוק חשוב שקשור במידה רבה למאמץ למניעת הלבנת הון הוא חוק המזומן. חוק זה חוקק בעקבות הפעילות של הלבנת הון בישראל שהיקפה מוערך בסכומי עתק שנעין בין 20-50 מיליארד שקלים בין אם מדובר בפתיחת חברות קש או דיווח על סכום חלק מהרווח כאשר מי שמלבין הון משתמט מנטל המס שלא מתחלק בעקבות כך שווה בשווה בין אזרחי המדינה. כמו כן, הלבנת הון נקשרת פעמים רבות לפעילות לא חוקית. חוק המזומן למעשה מציב סדרת מגבלות על העברת מזומנים על מנת שתהיה אפשרות לפקח על העברת הכספים, כי כאשר משתמשים באמצעי תשלום חלופיים למזומן כמו אשראי, צ'ק, העברה בנקאית ואפילו אפליקציות לתשלום יש תיעוד לביצוע העסקה וברור יותר באיזה סכום מדובר, מי העביר ולאן. גם עבירה על חוק המזומן יכולה להגיע לקנסות כבדים מאוד ויש להיזהר ולפעול על פי החוק.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button