עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

התמודדות במצבים של פשיטת רגל

פשיטת רגל

אנשים פרטיים וגם אנשי עסקים מגיעים למצבים של פשיטת רגל עקב סיבות שונות ולכן הם זקוקים לסיוע משפטי של עורך דין שילווה אותם וייעץ להם כיצד להתנהל במבוכים המפותלים של הבירוקרטיה ומול הנושים. אצל אנשים פרטיים הדבר קורה בדרך כלל עקב התנהלות כלכלית לא נכונה, הוצאות ברמות שהן גבוהות הרבה יותר מההכנסות, נטילת משכנתא בגובה של החזר חודשי שהוא מעבר ליכולות הפיננסיות של המשפחה, או מצב לא צפוי כמו פיטורין מהעבודה או חלילה תאונה שמונעת מהאדם להמשיך בעבודתו.

אנשי עסקים שמגיעים למצב של פשיטת רגל, ניהלו באופן לא תקין את ההתנהלות העסקית, לא חשבו קדימה או שהיה רצף של טעויות שהובילו לקריסת כלכלית. הדבר גם קורה לא אחת עקב קריסה של גורם מפתח כמו לקוח גדול אשר עקב כך שהוא לא מסוגל לשלם את החובות שלו, יוצר אפקט דומינו ויש בעיה כספית משמעותית שאינה ניתנת לפתרון. כשמגיעים למבוי סתום ובעלי החוב מתקשרים ומגיעים בכל יום כדי לגבות כספים, האופציה המומלצת היא לפנות לקבלת סיוע משפטי של עו"ד חדלות פירעון שילווה את החייב מתחילתו של התהליך ועד קבלת צו הפטר בסופו.

ריכוז החובות בהליך של פשיטת רגל

כאשר החובות הם מעל סכום כספי מסוים, החייב יכול להגיש בקשה לביצוע פשיטת רגל. עורך הדין מרכז את סך החובות של החייב אשר מורכבים מבעלי החוב:

  • יש קדימות לעובדים שלא קיבלו שכר בחודשים האחרונים ולכל אחד מהם מגיעים כספים עבור פיצויים, פדיון ימי חופשה, תשלום עבור ימי הבראה, העברת כספים לקופת הפיצויים וכו'. בנושא זה עורך הדין מעביר למוסד ביטוח לאומי את המידע המפורט על כל אחד מהעובדים ומהו הסכום הכספי המגיע לו בהתאם לתקופת העבודה שלו, גובה השכר וכו'. נציגי המוסד לביטוח לאומי בוחנים כל מקרה לגופו וברוב המקרים הם אלו שמעבירים לעובדים את מלוא הכספים המגיעים להם, כיוון שהם בדרך כלל אינם אשמים בכך שהמעביד הגיע למצב של פשיטת רגל. העובדה שהמעסיק שילם עבורם לאורך שנים דמי ביטוח חודשיים, יוצרת עבורם גב כלכלי זה.
  • יש חייבים שפתחו תיק בהוצאה לפועל כדי לזכות בכספים לפני שהחייב קורס ויש גם חייבים שמגיעים להם כספים, אך לא פעלו באמצעות ההוצאה לפועל. עורך הדין המומחה בתחום פשיטת רגל מרכז את כל המידע ומעביר לכונס הנכסים כדי לקבוע את תוכנית התשלומים על פי הרפורמה החדשה.

הרפורמה החדשה

בהתאם לנהלים של הרפורמה החדשה כל חייב נושא באחריות על חלק מהחובות שהוא צבר. לכן בהתאם למצבו הפיננסי ייקבע לו סכום חודשי קבוע שאותו הוא ישלם. סכום זה יחולק לנושים על פי מפתח חלוקה שייקבע מראש, שתואם לגובה החוב שנצבר לכל אחד מהנושים.

צו הפטר

לאור שעמד במלוא התשלומים, מגיש עורך הדין בקשה לקבלת צו הפטר, אשר פוטר את החייב מכל החובות שנותרו בתיק פשיטת רגל.

 

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button