עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

השקעות נדל"ן – כל מה שצריך לדעת

אחד השיעורים הכי חשובים בכלכלה הוא שתמיד חשוב לדעת לחסוך ולהשקיע למען העתיד שלנו. אחד התחומים בהם אנשים בכל העולם נוהגים להשקיע את מיטב כספם הוא קנייה של נכסי נדל"ן. אם אתם רוצים לברר על השקעות נדל"ן תדעו שיש הרבה מאוד סוגים של נכסי נדל"ן שאפשר לקנות. 2 סוגי הנכסים העיקריים שאנשים פרטיים בארץ נוהגים לקנות בנדל"ן הם:

  • נדל"ן למגורים (דירות, בתים)
  • נדל"ן מניב (חנויות, משרדים)

רוב האנשים שמשקיעים בקנייה של נכס עושים זאת בשביל שהם יוכלו ליהנות מפירות דמי השכירות שלו לאורך שנים.

מהו ההליך התקין של קניית נכס נדל"ן?

בשביל לקנות נכס נדל"ן אנחנו צריכים חוזה מסודר שנכתב על ידי עורך דין מומחה. עוד חשוב לשים לב שאת החוזה בודק ומאשר נוטריון לעסקאות נדל"ן. תמיד עדיף וכדאי לברר האם הנכס שאנחנו קונים רשום על שם המוכר בטאבו ויעבור להיות רשום על שמנו. אסור וממש לא כדאי לקנות נכס שלא יעבור להיות רשום על שמנו בטאבו – כי אז זה כאילו לא באמת קנינו אותו ואנחנו לא באמת הבעלים החוקיים שלו.

איך מתווך דירות יכול לסייע לנו עם השקעות נדל"ן?

אם אנחנו רוצים לקנות דירה או דירות לשם השכרה שלהן או מכירה שלהן בעתיד לא כדאי לנו לנסות לעשות זאת לבד. מתווך נדל"ן איכותי ומקצועי יוכל לסייע לנו במציאת דירות ששווה לקנות ולהשקיע בהן. היתרון שבעבודה עם מתווך הוא שכך אנחנו יכולים לקבל סיכוי לקנות נכסים שווים יותר שהמצב שלהם טוב יותר. חשוב לדעת שכל מתווך נדל"ן לוקח עמלה מעלות המחיר של הדירה על התיווך שהוא עשה – לרוב זהו הקונה שמשלם את עמלת התיווך ולא המוכר.

בהשקעות נדל"ן האם עדיף לקנות נכס חדש או נכס יד שנייה?

כאשר אנחנו רוצים לקנות נכס נדל"ן ובמיוחד דירה אנחנו צריכים להחליט אם אנחנו קונים נכס חדש שרק נבנה ועוד לא גרו בו או האם אנחנו קונים נכס ישן יותר כלומר נכס יד שנייה. יש יתרונות לכל אחד מסוגי קניה אלו. הדבר החשוב יותר שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו מאשר אם אנחנו קונים נכס חדש או נכס יד שנייה, הוא עד כמה המיקום של הנכס מרכזי ואיזה תשואה אנחנו צפויים לקבל עליו. כך למשל קנייה של נכסים יד שנייה באזור הרכבת הקלה בתל בגוש דן יכולה להשתלם יותר כלכלית מאשר קנייה של נכס חדש בעיר כמו עפולה או טבריה.

בסופו של דבר בכל מה שקשור להשקעות נדל"ן עלינו להיות מסוגלים לקבל החלטות ובחירות בזמן אמת – שלא תמיד אנחנו יכולים לנבא במדויק מה יהיו ההשלכות שלהן על המצב הכלכלי שלנו בעתיד. התייעצות עם מומחי נדל"ן כמו שמאים מתווכי דירות או עורך דין נדלן יכולה לסייע לנו לקבל החלטות ובחירות מושכלות והגיוניות יותר.

מאמר בשיתוף מגזין הכלכלה https://smartcapital.co.il/

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button