עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

הקשר בין הסכם זוגיות ללא נישואין להסכם ממון

חתימה על הסכם ממון כחלק ממיסוד הקשר – לא מה שחשבתם

הסכם ממון הוא הסכם עליו יש לעתים מחלוקת בין בני זוג המבקשים להתמסד ולהכיר ביחסים ביניהם. בין גם בני הזוג נשואים ובין אם עורכים הסכם זוגיות, הסכם הממון הוא מעין תעודת ביטוח לכל מצב הנוגעת לרכוש אותו צבר כל אחד מבני הזוג לפני מיסוד הקשר, ומה עושים איתו במידה ונפרדות דרכיהן. למרות הקונוטציה השלילית וה"חשיבה הפסימית" המלווה בחיבור וחתימה על הסכם זה, אין ספק כי הוא חשוב.

לרוב, החוויה של חתימה על הסכם ממון נדמית לנו כחוויה שלילית והתייחסות לקשר כאילו הוא הולך להיגמר בקרוב. עם זאת, בסיוע עורך דין לענייני משפחה והבנה של שני בני הזוג טרם הסכמי הזוגיות, הסכם ממון נעשה פרט שולי אך חשוב מהקשר, "לכל מקרה". אז מהו הסכם ממון ומה הקשר בינו לבין הסכמי זוגיות ללא נישואין?

מה זה הסכם ממון?

הסכם ממון בפועל הוא תעודת ביטוח שמטרתה להסדיר את כוונותיהם של בני הזוג באשר לחלוקת רכושם, כך שבעת גירושים או פרידה יימנעו מצבים של סרבנות גט או בתי משפט.

ובפועל – גם לפני היכרות בני זוג כל אחד מהם צבר רכוש. רכוש יכול לבוא לידי ביטוי בכסף או ברכוש בעל ערך – דירות, רכבים, קרנות, פנסיות ועוד. במהלך הקשר הרכוש לרוב הופך למשותף, כך שבמצבי פרידה או גירושים עולה השאלה לגבי אופן חלוקת הרכוש.

כדי למנוע מצבי משפט, סרבנות גט או חוסר הבנה נחתם הסכם ממון: אשר קובע את אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג במקרים אלה.

הקשר בין הסכם ממון להסכמי זוגיות ולמה זה חשוב

זוגות רבים חוששים מחתימה על הסכם ממון. תחילה, ההסכם עלול להראות על חוסר אמון בעיניי בני הזוג, או תחזיות פסימיות לקשר. שנית, ההון הנצבר טרם הסכם הזוגיות יכול להשתנות והחלוקה עלולה גם היא בהתאם.

לכן, טרם חתימה על הסכם זוגיות חשוב להתייחס לסוגיית הסכם הממון. עורך דין לענייני משפחה מומחה בביצוע ההסכם, כך שיוכל להיערך באופן ענייני, רלוונטי והוגן לשני הצדדים תוך ליווי ברגישות, תבונה ומקצועיות.

חתימה על הסכם ממון חשובה מכמה סיבות עיקריות:

  • פתרון מוקדם למחלוקות: ללא חתימה על הסכם ממון מוסכם על שני הצדדים, בעת גירושים או פרידה עשויים בני הזוג למצוא עצמם מנהלים קרבות יקרים ומתישים.
  • וודאות וידיעה: הסכם הממון מסייע לבני הזוג ליצור וודאות לגבי האופן בו הדברים יתנהלו בכל מקרה בפן הכלכלי, מה שיקל על ההתנהלות בין בני הזוג הנפרדים
  • חלוקת הרכוש בצורה הגיונית: בעת החתימה על הסכם הממון הרכוש מוגדר כאישי או משותף, ומוגדרת החלוקה של הרכוש המשותף בעת פרידה – כך שאף אחד מהצדדים לא ירגיש שקופח.
לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button