עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

הסכם ממון בעידן החדש

הסכם ממון העידן החדש

עורך דין אשר מטפל בתחום של הסכם ממון בעידן החדש, מודע למהלכים השונים בין בני הזוג ובין המשפחות המורחבות ולכן הוא מגלה רגישות רבה לנושא זה בעת המפגש עם בני הזוג. הסאגה בנושא זה משתנה בין בני הזוג השונים, יש כאלו שמקבלים זאת באופן הגיוני ומעשי ומסכימים לקדם את התהליך המשותף ויש אחרים שאצלם הדרישה לחתימה על הסכם מסוג זה מעלה טונים גבוהים והתנגדות עצומה. עורך הדין המנוסה יודע לנתב את המהלכים השונים בין הטיפות, כדי להגיע לשלב החתימה על ההסכם החשוב.

עורכי דין שעוסקים בהסכמי ממון מעוניינים באופן טבעי בלקוחות רבים ולכן הם מבצעים פעולות של קידום אתרים לעורכי דין. כאשר מדובר בפעילות ממוקדת ואופטימלית, התוצאות אינן מאחרות לבוא. לקוחות מקבלים המלצות וחוות דעת חיוביות ולכן משוחחים עם עורכי הדין ומגיעים לפגישה כדי לצאת מהסבך של הסכם ממון ולמצוא פתרון שיוביל לחתימה עליו.

החשיבות הרבה של הסכם ממון בעידן החדש

הצורך בהסכם ממון נוצר כאשר קיים פער ממוני בין הכלה והחתן. אם לאחד מהם יש נכס, ממון שצבר עם השנים עקב עסקאות מוצלחות או ירושה שקיבל, הוא לא רוצה לחלוק זאת עם הצד השני כיוון שאומנם כעת יש אהבה גדולה, אך אף פעם אי אפשר לדעת מה ילד יום.
לכן המגמה היא ליצור הפרדה רכושית וממונית של מה שהביא כל אחד מהצדדים לחיי הנישואין ולהעניק לכך התייחסות נפרדת. אם לדוגמה לאחד מהצדדים יש דירה שהוא משכיר, הוא ימשיך לטפל בכל מה שכרוך בכך ותתקבל החלטה אם ההכנסה תהיה משותפת או שתישאר בהפרדה.

פערים בשווי ההון האישי

הכוונה של הסכם ממון הוא ליצור מסגרת של התנהלות אם הנישואין יעלו לשרטון. כעת כשיש אהבה גדולה אפשר לחשוב באופן מושכל כיצד תתבצע החלוקה כשיגיעו לנקודה הזו. באופן טבעי אף אחד לא רוצה להגיע לרגע הזה אך אם יגיעו לשם, כל התהליך יהיה רשום עבורם באופן מסודר וכך ההפרדה תהיה הרבה יותר קלה ותכליתית.

ההתנגדות לחתימה על הסכם ממון בעידן החדש

בן הזוג שאין לו ממון כלל או שערכו של ההמון שלו הוא מופחת, מתנגד במקרים רבים לחתימה. יש מקרים שההתנגדות היא מינורית ומקרים אחרים שהיא קיצונית מאד.

עורך הדין המנוסה נפגש עם שני הצדדים ומסביר להם בסבלנות אין קץ את הסיבה לעריכת הסכם ממון, מהם היבטים, ההשלכות וכל היתרונות. הוא שמח לענות על כל השאלות ששואלים בני הזוג וכל זאת כדי ליישר את ההדורים וליצור הבנה מעמיקה של כל המעטפת.

גם לעורך דין ברור שמדובר בנושא לא פשוט ועל כל אחד מבני הזוג להתמודד לא רק עם בן הזוג שאתו הם עומדים להתחתן בקרוב, אלא גם מול המשפחה המורחבת. בעלי הממון לוחצים על החתימה והצד השני מתעקש שהבן או הבת שלו לא יחתמו.
בסופו של התהליך התוצאה משתנה. יש בני זוג שחותמים על הסכם ממון ואחרים שלא מוכנים לחתום. חלק מהם מתחתנים, כיוון שהאהבה היא גדולה ואחרים נפרדים עקב כך.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button