עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

הליך פשיטת רגל בחיפה

ביצוע הליך פשיטת רגל

הליך פשיטת רגל הוא אחד המהלכים הקשים ביותר עבור כל אדם, הן אם מדובר באדם פרטי והן אם מדובר באיש עסקים. להליך פשיטת רגל קיימים כמה כללים וכדי לפעול על פיהם, הלקוחות שחושבים לבצע מהלך זה חייבים להתייעץ הן עם איש פיננסים והן עם עורך דין שזה תחום עיסוקו. זאת כדי לבדוק אם קיימות דרכים אחרות כמו הסדרי תשלום עם החייבים השונים, כדי לא להגיע להליך מורכב זה. יש מקרים שהיועצים המקצועיים מצליחים לתת רעיונות מעולים, לשוחח עם הנושים ולמצוא דרך לשלם להם את החוב כולו בפריסת תשלומים רחבה, או להגיע עם כל נושה להסדר תשלומים שבו הוא יוותר על חלק מהחוב והחייב ישלם לו את סכום הקרן שעליו סוכם.

במהלך ההתייעצות עם עורך דין פשיטות רגל בחיפה שהוא מומחה בתחומו, נבדקות דרכים שונות ואם נראה שאין ברירה, מתחילים את ההליך של פשיטת רגל. מטרתו של עו"ד זה היא לעשות כל שניתן כדי שהלקוח שלו ישלם סכומים נמוכים במהלך תוכנית הפירעון כדי להגיע תוך פרק זמן קצר לקבלת צו ההפטר. מדובר בהליך שהוא אינו קל כיוון שהנושים עושים כל שניתן כדי לקבל את מרב הכספים וחלקם כבר פתחו תיקים בהוצאה לפועל, דבר שגרם לעיקולם של נכסי רכוש ונסכים ממוניים שנצברו לזכותו של החייב בתוכניות פיננסיות, כמו לדוגמה קרן פנסיה וכספים עתידיים שהלקוח אמור לקבל בגין עבודות שביצע או סחורה שמכר, כמו הכנסות מכרטיסי אשראי.

איחוד תיקים בהוצאה לפועל עקב הליך פשיטת רגל

עקב המצב השברירי במשק, שמשפיע לעתים בהיבטים שונים ומוביל לעתים למצבים כמו סגירת עסק, מכירת דירה, מכירת נכסים וכו, ספקים רבים מריחים שיש בעיות עם לקוח מסוים ולאחר שהם רודפים אחריו כמה ימים, שבועות או חודשים, הם מבינים שאין לו יכולת כלכלית לעמוד בחובות שהצטברו לו ולכן הם פותחים נגדו תיק בהוצאה לפועל על פי גובה החוב הקיים.

עיקולים בהוצאה לפועל

כדי לקבל את המלוא החוב, הספק מפעיל עיקולים כשהמגמה שלו היא להיות ראשון ולשים את ידיו על נושאים שהם בעלי ערך כספי שיכסו את יתרת החוב כמו דירה, רכב, אופנוע, כספי חסכונות בבנק, בקופת גמל. כמו כן כספים הנמצאים אצל צד שלישי, כמו מאדם שהחייב מבצע עבורו עבודה בביתו. העיקול מיועד לכך שצד ג' ישלם את התשלומים השוטפים בגין מיזם זה לגורם המעקל במקום להעבירם לחייב.

לקראת הליך פשיטת רגל מאחדים את כל התיקים הללו ומוסיפים בעלי חוב נוספים אם קיימים. בהתאם לסכומי החוב מצד אחד וליכולת הפיננסית של החייב לשלם כספים מדי חודש, מצד שני, המנהל המיוחד קובע על פי תוכנית הפירעון את הסכום הכספי הכללי שישלם הלקוח לנושים בכל חודש. החייב יעביר בכל חודש את הסכום שנקבע לקופת כונס הנכסים והמנהל המיוחד יבצע את החלוקה של הכספים הללו לנושים השונים, על פי גודלו של כל פלח שעליו סוכם.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button