עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

ההתנהלות בעת רכישת נדל"ן

רכישת נדל"ן

עסקה של רכישת נכס כמו בית, דירה חדשה או דירת יד שנייה, היא עסקה מורכבת וכרוכה בממון רב. זו הסיבה שיש לבחון נושא זה על כל רבדיו באופן מעמיק כדי לא לבצע טעויות שיעלו לקונה בכספים מיותרים. אחד הנושאים המהותיים בכלעסקת מקרקעין הוא להתייעץ עם עורך דין שמתמקצע בתחום זה ולקבל ממנו ליווי מקצועי לאורכו של כל התהליך. כאשרמיידעים את עורך הדין על כל המאפיינים של העסקה, הוא בודק את כל הנתונים ורק לאחר שהוא מאשר שהעסקה כשרה, אפשר לקדם את התהליך של רכישת נדל"ן. כאשר מדובר בחברה קבלנית אשר בונה מבנה למגורים, עו"ד יוודא ברשות המקומית שחברה זו פועלת מתוקף קבלת היתר בנייה, כך שכל הפעולות שמתבצעות הן חוקיות.

בנוסף לכך, הוא יבדוק את החוזה על כל סעיפיו ובחוות הדעת המשפטית, תהיה הכוונה אם אפשר לחתום על החוזה, אושקיימת בעייתיות בסעיפים כאלו ואחרים. יזמים רבים אינם מאפשרים לבצע שינויים בחוזה, אך עורך הדין מגיש נספח עםדרישות לשינויים ולתוספות. בנושא מימון הנכס חשוב ליצור קשר עם יועץ משכנתאות מנוסה אשר סיים קורס יועץ משכנתאות ולכן יש לו יידע רב. הוא מקבל מהרוכשים מידע על עסקת רכישת נדל"ן הצפויה ובהתאם לכך הוא פונה לבנקיםהשונים, מקבל הצעות מחיר ובוחן את המסלולים השונים המוצעים להם. לאחר ניהול משא ומתן עם הבנק, הוא מציעללקוחות את המשכנתא שהיא הטובה ביותר עבורם, בעלויות האטרקטיביות ובפריסה לכמות השנים הנוחה ביותר על פיהמסוגלות הפיננסית שלהם.

רכישת נדל"ן יד שנייה

לקוחות רבים מעדיפים לבצע רכישת נדל"ן שהוא יד שנייה וזאת כיוון שהעלות שלו היא נמוכה יותר מאשר דירה חדשה. גםבאופציה זו חייב הלקוח ליווי של עורך דין מקרקעין אשר בודק בשלב ראשון על פי נסח הטאבו אם האדם שהציג את עצמושהוא בעל הנכס, הוא אכן הבעלים על פי המידע בלשכת רישום המקרקעין ולא נוכל שמציג את עצמו כבעל הנכס.

בנוסף לכך עורך הדין יבדוק שאין על הנכס הספציפי הערת אזהרה, דבר שאומר שהנכס כבר נמכר. אם קיימים שעבודים, עיקולים, או בעלי זכויות נוספים בנכס. כמו כן הוא יבדוק ברשות המקומית אם בעל הנכס קיבל היתרי בנייה, אם ניצלאותם, או אם יש צו הריסה לבית זה עקב מצבו הרעוע.

חתימת חוזה מכר

עורך הדין של המוכר מעביר בדרך כלל טיוטה של חוזה רכישת נדל"ן המכר לעורך הדין של הקונה. ההסכם כולל את כלההסכמות שנקבעו בין הצדדים, עלות הדירה, אופן חלוקת התשלומים והמועד של כל תשלום ומועד פינוי הנכס.

הוצאות נלוות

עורך הדין מעדכן את הלקוח שלו כבר בתחילת הדרך מהן העלויות הנלוות להסכם זה. כמו לדוגמה, גובה שכר טרחה שלהמתווך, של עורך הדין, גובהו של מס הרכישה לאוצר והוצאות נוספות אם קיימות וזאת כדי שהקונה ייערך לכך מבחינהכלכלית.

 

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button