עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

הבדיקות הנדרשות לקבלת טופס 4

טופס 'אישור איכלוס' או בשמו המקובל: 'טופס 4' הוא מסמך רשמי המאשר כי הבניין או הבית הפרטי נבדקו על ידי אנשי המקצוע ומאושרים למגורים. מדינת ישראל, בדומה לכל מדינה מערבית אחרת, ערבה לשלום התושבים שלה. כדי להבטיח את שלומם היא קובעת רגולציה, חוקים, לענף הבנייה, בשביל לשמור על שלומם של דיירים עתידים בנכס. במאמר הבא נדבר על הבדיקות השונות. מי רשאי לבצע אותן ולמה לא כדאי להתפשר בבחירה של אנשי המקצוע הללו. מתחילים עכשיו.

אילו בדיקות עליכם לעשות כדי לקבל אישור רישמי

אז כדאי לומר כי האחראית על אכיפת החוק היא הרשות המקומית. כלומר, מדינת ישראל קובעת כי על וועדת התכנון והבניה ברשות המקומית צריכה להבטיח כי הבנייה נעשית בהיתר ובלי ליקויי בניה. אבל כל רשות מחליטה אילו בדיקות הן בדיקות חובה לקבלת טופס 4 ואלו בדיקות הן בדיקות רשות. זו רשימה של הבדיקות אותן חייבים לבצע מי שרוצים לקבל אישור אכלוס כנדרש, במרבית המקרים:

  • בדיקת בטון: בדיקה הנעשית במהלך יציקת היסודות והקמת השלד.
  • בדיקת מערכת ביוב ואינסטלציה: אפשר לקיים אותה במהלך העבודה ואפשר לבצע אותה בתוך העבודות.
  • בדיקה של מערכת הגז.
  • קבלת אישור ממכבי האש לכך שהבניין בטוח מפני שריפות.
  • בדיקת אטימות ממ"ד.
  • בדיקת גז ראדון.
  • בדיקה כי העבודה בפועל בוצעה בהתאם לתכנית אשר אושרה בוועדת התכנון לכתחילה.

למה חשוב לבצע את הבדיקה כמו שצריך

אנחנו לא מדברים על בדיקות אשר יש לבצע ולרשום לידן 'וי'. אנחנו מדברים על תהליכים אשר יבטיחו את שלומם של הדיירים העתידיים בנכס. למשל בדיקת גז ראדון קריטית בממ"ד או מרתף, מבנים ישנים ובחדרים סגורים. למה? מדובר על גז רעיל, בכמות גבוהה הוא יכול להביא לנזק בדרכי הנשימה ולהתפתחות של סרטן. הגז חסר ריח ונפלט מחומרי בניה בדרך כלל. כמו מלט, בטון וגם מהקרקע עצמה. בדרך כלל נמצא ריכוז גבוהה של הגז בחדרים אטומים, כאלו שלא פתחו בהם חלון כבר די הרבה זמן. לכן, נמצא אותו בדרך כלל במחסנים, מקלטים וכיוצא באלו. כדי לבדוק את הנושא יש להזמין אנשי מקצוע ממעבדה מורשית. אלו מגיעים עם מכשירים מיוחדים, ציוד למיגון הבודקים עצמם ואלו יכולים לא רק לבדוק את ריכוז הגז בחדר. אלא, הם יכולים לתת לכם אישור רשמי אשר ישמש אתכם בהמשך, בניסיון לקבל טופס 4 כנדרש על פי חוק. בדיקה רשלנית יכולה להביא לנזק רפואי משמעותי בהמשך. לכן, יש מקרים בהם עלינו לבצע בדיקה דקדקנית ללא פשרות.

האם אפשר להיכנס למבנה בלי אישור איכלוס ?

התשובה לכך שלילית. על פי חוק, אתם לא יכולים לאפשר לדיירים שלכם לעבור לנכס ורק אז או תוך כדי, לנהל את המגעים עד לקבלת הטופס כמתוכנן. זו לא רק עבירה על החוק כמובן, אלא, אתם עלולים לסכן את הדיירים שלכם ואת עצמכם בפעולה מהסוג הזה.

איך נבחר אנשי מקצוע מתאימים לביצוע הבדיקה

בחירה של אנשי מקצוע במקרה הזה צריכה להיעשות על פי שלושה פרמטרים מרכזיים:

  1. מקצועיות: תמיד טוב לעבוד עם חברה לה יש המלצות כנדרש וניסיון בתחום.
  2. זמינות: הרי אתם יודעים טוב מאיתנו עד כמה מורכב זה להיות יזמים בענף הבניה. כדי לחסוך זמן וכדי ליעל את התהליכים, חשוב לבחור במי שיש להם את הכלים להגיע אליכם במהירות ולבצע את העבודה בתוך זמן קצר.
  3. אמינות: הקפידו לבחור במי שיש להם את הרישיונות המתאימים. מי שיכולים לחתום על המסמך ולתת את האישור הרשמי לו אתם זקוקים.
לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button