עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

אלטרנטיבות גיוס הון לרכישת דירה

אלטרנטיבות גיוס הון לרכישת דירה

מי שמעוניין לרכוש דירה, חייב לשלם חלק נכבד מערך הדירה מתוך ההון האישי שלו ואת היתרה יוכל לשלם באמצעות משכנתא. לא לכולם יש את ההון הנדרש לתשלום בתחילת הדרך ולכן האזרחים מחפשים פתרונות מעשיים, כדי לגייס הון לרכישת דירה.

יש כמה דרכים שיכולות ליצור פתרון לגיוס חלק מהסכום החסר, או את כולו, תלוי בסכום הנחוץ להשלמת ההון האישי למטרה זו.

הלוואה מקרן השתלמות

קבלת הלוואה מתוך כספי קרן השתלמות אשר קיימת ללקוח. שיטת ההלוואה היא שהלקוח מקבל שמונים אחוז מתוך הכספים הנזילים שהצטברו בקופה זו כהלוואה למשך שבע שנים. אם מדובר בכספים שאינם נזילים, סכום ההלוואה נקבע על חמישים אחוזים מתוך כלל הכספים.

על סכום ההלוואה הוא ישלם ריבית חודשית בלבד שהיא בדרך כלל נמוכה יותר מהריבית הבנקאית. הלקוח אינו אמור להחתים ערבים על הלוואה זו ואם הוא מעוניין להחזיר את הכספים במועד מוקדם, הוא לא יחויב בעמלת פירעון מוקדם.

היתרון המשמעותי הנוסף בהלוואה זו הוא העובדה שהקרן נותרת בקופה והיא ממשיכה לאורך השנים לצבור רווחים, כך שבתום שבע שנים הסכום הכספי שקיים בקרן גדל באופן משמעותי.

הלוואה מקופת גמל

קבלת הלוואה מתוך כספי קופת גמל אשר קיימת לאדם זה. הקופה מאפשרת לקבל הלוואה בשיעור שמונים אחוז מתוך כלל הכספים הנזילים, או לחלופין שלושים אחוז אם מדובר בכספים שאינם נזילים.

שאר התנאים זהים לאלו שנקבעו עבור קרן ההשתלמות.

הלוואה חברתית

קבלת הלוואה באופציית של הלוואות חברתיות, בשיטה זו אנשים שהם בעלי ממון שאינם מעוניינים לחסוך את כספיהם בבנק לאור הריבית הנמוכה, מעדיפים לתת את כספם כהלוואה לאנשים זרים וליהנות ממלוא הריבית שמשלם הלווה לאורך השנים.

תהליך זה הוא בפיקוח רגולטורי ויש בו דפוסי פעולה ופיקוח, כולל חתימה על חוזה, קביעת דרכי החזר התשלום והתנהלות במקרה שהלווה אינו מחזיר את ההלוואה מסיבות שונות.

היתרון של המלווים הוא בכך שהם נהנים גם מתשלום מס מופחת לרשויות, עליהם לשלם למס הכנסה רק % 15 מתוך הרווחים שלהם על הריביות וזאת לעומת תשלום של % 25 שמשלמים המשקיעים בשוק ההון על הרווחים שלהם.

שיטה זו מקובלת בכל העולם והיא תופסת תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. זאת מכיוון שהלווים אינם מעוניינים לבקש הלוואות יקרות מבנקים או מחברות אשראי, או הם פונים לקבלת הלוואות חברתיות אם גורמים אחרים במשק סרבו להעניק להם הלוואות מסיבות שונות.

הלוואה מקרובי משפחה לגיוס הון לרכישת דירה

אחת הדרכים הנוחות ביותר היא קבלת הלוואה מקרובי משפחה. כאשר מדובר בסכומי כסף משמעותיים מקובל גם איתם לחתום על חוזה דירה שבו יתחייבו הלווים להחזיר את ההלוואה לאחר תקופה מסוימת, או בהחזרים חודשיים קבועים, על פי הדרך שמתאימה לשני הצדדים.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button