עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

איך לבחור שמאי מקרקעין במרכז?

אם אתם עומדים לפני מכירה או רכישה של נכס לכל מטרה (מגורים או מסחר), המאמר הבא מדסקס על השלבים השונים של קנייה ומכירה של נכס, סוגי נכסים שונים וכיצד למצוא שמאי מקרקעין נכון שיצלח עמכם את העסקה בצורה הכי משתלמת.

בין אם אתם קונים או מוכרים נכס, חשוב להבין מה יש לדוח שמאות מקרקעין לומר על שווי הנכס המדובר. שמאי מקצועי יכול לתת לכם תובנות חשובות לגבי מה שאתם נכנסים אליו בעת קנייה או מכירה של בית, עסק, מתחם למטרת מסחר ועוד. במילים אחרות, השמאי במרכז מוודא שאתם צולחים את עסקת הנדל"ן שלכם עם ראש מורם ומשתלם.

קניית נכס, מכירת נכס וסיוע של שמאי מקרקעין

שוק הנדל"ן משתנה ללא הרף, ולא רק בישראל. השוק הוא תחרותי ביותר ויש בו גורמים רבים ושונים, מה שיכול להקשות לעקוב אחר המגמות וההתפתחויות בתעשייה הזו. כפועל יוצא מכך, כאשר מדובר בקנייה או מכירה של ביתכם, ישנם גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון. טוב להצטייד עם עו"ד מקרקעין  במקביל.

יש צורך לברר מה שווה הבית שלכם, להבין כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם להתגמש, כמה זמן ייקח למכור את הבית וכמה זמן ייקח להחזיר את המשכנתא שלכם. וכאן נכנס לתמונה שמאי מקרקעין במרכז אשר דואג לאי אלו פרמטרים שונים בתהליך רכישת או מכירת הנכס.

שמאי מקרקעין

מה התפקיד של שמאי מקרקעין במכירה וברכישה של נכס?

שמאים הם אנשי מקצוע שמעריכים את שווי נכסי המקרקעין. הם מועסקים בדרך כלל על ידי בנקים, חברות ביטוח ומוסדות פיננסיים אחרים כדי לקבוע את שווי הנכס, אך ניתן לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין במרכז הארץ גם אתם אנשים פרטיים המנהלים עסקת נדל”ן כזו או אחרת.

תהליך ההערכה יכול להימשך בין כמה שעות לכמה ימים, כאשר התהליך מתבצע לרוב על ידי שמאי בשיתוף עם בנק מלווה משכנתאות או מנהל נכסים, מנהלי בנייה, מהנדסי בנייה שהיו מעורבים בפרויקט, מתווך דירות ואנשי מקצוע נוספים. בתוך כך, תפקידו של שמאי הוא לספק מידע חסר פניות על שווי הנכס. כמו כן, שמאים גם אחראים לברר אם יש בעיות בנכס שעלולות להשפיע על ערכו.

כיצד לבחור את שמאי המקרקעין הנכון לי?

כדאי לבחור את שמאי המקרקעין הנכון לכם לפי מספר פרמטרים, לרבות מומחיות בתחום העניין שלכם (למשל, מסחר, מגורים) ומומחיות באזור בו ממוקם הנכס או באזור בו אתם מחפשים נכסים. בנוסף, כדאי לבחור את השמאי לפי ניסיון בעבודה עם סוג הנכס שלכם (למשל, בתי יוקרה, נכסים מסחריים ועוד).

בסופו של דבר, ישנם הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון בבחירת שמאי המקרקעין הנכון. אחד הגורמים הללו הוא ניסיון ושנות מוניטין בענף של שמאות מקרקעין במרכז. כך תוכלו לדייק את בחירתכם באיש המקצוע המתאים ביותר לסוג העסקה שלכם.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button