עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

רכישת בית פרטי יד שניה – הבדיקות החשובות טרם החתימה על העסקה

בית פרטי שנראה כמו עסקת נדל"ן אטקטיבית יכול להתגלות כפוטנציאל לתסבוכת

המסע למציאת נכס מתאים לרכישה מיד שנייה, בעיקר כאשר מדובר על דירת מגורים, עלול להפוך למאתגר ומורכב. אם תגלו שמתחת לבית הפרטי שמצאתם ושמהווה את התגשמות כל החלומות הנדל"ניים שלכם, מסתתר "קן צרעות" סואן במיוחד, עסקת הנדל"ן עלולה לרדת לטימיון או להוביל אתכם לתסבוכת אדירה. ליווי צמוד של עורך דין מקרקעין מייד בתחילת תהליך חיפוש בית פרטי, כמו גם לאורך כל תהליך הרכישה ועד לקבלת המפתח, יאפשר לכם להימנע מהסתבכויות מול מוכרים עם רקע בעייתי ומהתמודדות עם חובות ונזקים כלכליים אפשריים בהמשך הדרך.

אילו בדיקות חשובות יש לבצע לפני חתימה על עסקת נדל"ן?

אין צורך לשכור עורך דין פלילי כל אימת שתרצו לרכוש דירה מיד שנייה, זאת כיוון שפרקליט לענייני מקרקעין יבצע עבורכם את הבדיקות המעמיקות הנדרשות וזוהי מטרת הליווי שלו למן ההתחלה: הרעיון הוא לשכור סיוע משפטי בכדי להבין את כל המשמעויות שברכישת הנכס הספציפי, לרבות:
1. כדאיות כלכלית – מהי התשואה הצפויה במכירה עתידית נוספת של הנכס.
2. סביבת המגורים – הפיתוח האזורי והשפעתו על היכולת להשכיר את הדירה, או למלא את כלל הצרכים של הקונים החדשים כדיירים בעצמם.
3. "מטען" פיננסי קודם – המשכנתא הקיימת על הנכס, היכולת של המוכרים לעמוד בתשלומי המשכנתא או נושאים שעלולים להוות מכשול בסגירת העסקה בצורה מלאה.
עורך דין נדל"ן מלווה עסקאות לרכישת נכסים מכל הסוגים ויידע מהם הנושאים שיש לברר אותם. הפרקליט יסייע לכם להניע עסקה כדאית ומסתלמת עבורכם, בדגש על בדיקה מעמיקה בנוגע לבעלי הנכס הנוכחיים: חשוב להוציא נסח טאבו לפני שסוגרים את העסקה, לוודא האם הנכס הקיים כולל בנייה חריגה, חובות או שעבוד לבנק. מצבים שבהם הדירה תימכר שלא בתום לב, תוך אי-יידוע של הקונים או ניסיון להסתיר מפניהם בעיות הקשורות בנכס, עלולים להוביל למצבים משפטיים סבוכים ולנזקים פיננסיים קשים לרוכשים.

קיבלתם אסמכתא בנוגע למוכר? חשוב שתבחנו גם את הנכס עצמו

העירבון למצבו התקין של הבית שאתם עומדים לרכוש, הקיים כאשר אתם קונים דירה חדשה מקבלן, לא דומה לרכישת נכס שיש לו כבר בעלים פרטיים. ליקויי בנייה ונזקים למבנה, יכולים להתגלות גם באיחור רב ולהוות גורם לבעיות קשות בנכס במשך הזמן. בין אם אתם בעצמכם עומדים לגור בדירה ובין אם מטרת הרכישה היא השקעה לצרכי השכרה בעתיד, חשוב לוודא – עוד בטרם קבלת המפתח – כי לא קיימים ליקויים שאינם מטופלים.

על מנת לבצע בדיקה יסודית כזאת, מוטב להיעזר בבעל מקצוע שהוא מומחה בבניין, למשל שיפוצניק או אפילו מהנדס. סביר להניח שהעיניים המקצועיות של אדם כזה, יצליחו להבחין בנזקים או ליקויים שאתם לא תצליחו – זוהי השקעה מומלצת ששווה לעשות, היכולה לחסוך לכם לא מעט כסף ובעיקר עוגמת נפש, בעתיד.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button