עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

צוואות וירושות | עורך דין ירושה - עורך דין צוואות

רוב האנשים אינם מרבים לחשוב על יום מותם, ועוד פחות הם נלהבים לטפל בעניינים קונקרטיים הקשורים לכך. הרתיעה מהנושא גורמת לכך כי רבים אינם ערים לעובדה שהסתלקותם הסופית היא בדרך כלל גם העסקה הכלכלית הגדולה ביותר בה נטלו וייטלו אי פעם חלק. ברגע אחד יעבירו את מלוא הבעלות בכל רכושם לאנשים אשר סבבו אותם במהלך חייהם. השאלה היא למי ובאיזה אופן? התייעצות עם עורך דין ירושה או עורך דין צוואות עשוי לפתור לכם וליורשים הרבה כאב ראש וסיכסוכים משפחתיים…

עורך דין ירושה יסדיר עבורכם מראש את הנושא המורכב הזה ויפתור מחלוקות עתידיות במשפחה

כדאי לכל בן תמותה להקדיש אחת למספר שנים מחשבה לעניין, ולשקול שמא הגיע הזמן לערוך צוואה, או לעדכן את תוכנה של צוואה קיימת. צוואה נכונה ומקצועית, אשר ערוכה ברגישות ובמיומנות משפטית תספק שקט נפשי למצווה, ותסכל אופציה של סכסוכי ירושה מיותרים לאחר מות המצווה. בדיוק בשביל זה חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין ירושה שכבר ערך בחייו צוואות רבות וצבר נסיון בתחום!

עורך דין צוואות - סוגי צוואות ומה עשוי להופיע בצוואה?

צוואה יכולה להיות "צוואה הדדית" בין בני זוג. המדובר בבני זוג העורכים צוואות מתוך הסתמכות של בן הזוג האחד על צוואת בן הזוג האחר. צוואות כאלה יכולות להיעשות בין אם היורש על פי כל אחת מהצוואות הוא בן הזוג ובין אם הוא מישהו אחר (הילדים למשל), בין בשני מסמכים שנערכו באותה עת, ובין במסמך אחד. במקרים של צוואות הדדיות, אשר לאופן ניסוחן ואופציות הביטול שלהם יש משמעויות כבדות ביותר, הדיוק בניסוח והמקצועיות הדרושה, גדולים עוד יותר מצוואה רגילה. עורך דין צוואות יכול להאיר את עינכם בדברים שכלל לא הייתם מעלים על דעתכם בעת עריכת צוואה!

צוואה יכולה לכלול התניות מסוימות המתנות את קבלת העיזבון ע"י היורשים. צוואה, יכולה להתייחס לקטינים יורשים תוך מינוי נאמן והכתבת הוראות ספציפיות כיצד ידאג לצורכיהם, וישמור על רכושם עד הגיעם לגיל המתאים, הכל בהתאם לרצונו של הנפטר. 

צוואה יכולה אף לכלול הוראות להימנע מהארכת חיים. מומלץ לכל אחד לשקול האם רצוי לו להורות ולצוות כבר עכשיו, כשהוא צלול וכשיר, כי אם יהיה חולה מאוד, שלא יוארכו חייו באמצעים מלאכותיים ללא תוחלת.  

וחשוב לא פחות – אופן הפרידה, אופי הטקס, מקום המנוחה האחרון וכד'. מומלץ לציין הוראות כאלה בצוואה ואף להביא את הדברים לידיעת המקורבים מראש גם בדרך נוספת. במקרים רבים הצוואה נמצאת ונקראת על ידי המשפחה רק לאחר חלוף מספר ימים, מצב שעלול כמובן לסכל את ביצוע רצון המצווה בתחום זה.

עורך דין ירושה - עורך דין צוואות

חשוב לדעת! מה בעצם קורה כשאדם שלא ערך צוואה הולך לבית עולמו?

אמת, גם מי שלא טרח בימי חייו להשקיע כל מחשבה בנושא וממילא לא ערך צוואה, אינו מפקיר את רכושו, וזה לא ייפול לידיים זרות. בהיעדר צוואה עובר הרכוש לקרובי משפחה באמצעות המנגנון האוטומטי הנקרא "ירושה על פי דין" והקבוע בחוק. בהיעדר צוואה, מסדיר חוק הירושה משנת 1965 על תיקוניו את חלוקת הרכוש לבן הזוג, לילדים, להורים ולאחים. אם אין בנמצא צוואה, נכנסת לפעולה מערכת כללים של ברירת מחדל אשר נחקקה תוך ניסיון לקלוע לרצון הממוצע, המשוער, הסביר והקולקטיבי של המורישים. במקרים כאלו, הירושה אינה סוף פסוק, והיורשים יכולים לסכם ביניהם כיצד תחולק הירושה בתנאים ובנסיבות שייטבו עימם בינם לבין עצמם. את האמור ניתן לבצע באמצעות הסכם בין יורשים עליו חלים כללים ספציפיים חשובים ביותר, אשר רק עו"ד ותיק בעל ניסיון בתחום יוכל להקפיד עליהן ולדאוג למקסם את רווחתם של היורשים באמצעות הסכם זה. 

משרדנו מתמחה במתן שירותי עריכת צוואות מכל הסוגים אשר מנוסחים בדייקנות ומקצועיות בהתאם לרצונו המלא והשלם של המצווה. כמו כן, המשרד מטפל בהליכי הוצאות צווי קיום ירושה או וצוואה, התנגדויות לצווים אלו, וטיפול בענייני ירושה וצוואה אחרים.

להלן תחומי עיסוק משרדנו בין היתר: 

  • עריכת צוואה רגילה
  • עריכת צוואה הדדית
  • עריכת צוואה עם התניות ו/או הוראות לנאמן
  • הגשת בקשות לצווי קיום ירושה או צוואה
  • הגשת התנגדויות לצוואה או ירושה
  • הסכם בין יורשים
  • טיפול בענייני ירושה וצוואה אחרים. 
 
אם הנכם מעוניינים בייעוץ בתחומים אלו, אל תהססו ליצור קשר כבר היום עם עורך דין נדלן עמית דביר המומחה בעריכת צוואות ובקשות לקיום ירושה לצורך ייעוץ ראשוני בטלפון נייד 052-3819696 או בדוא"ל amitdvir@gmail.com
לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button