עמית דביר משרד עורכי דין ונוטריון
עורך דין מקרקעין | עורך דין נדל"ן
לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

מדוע חשוב לבחור קבלן רשום לשיפוץ הבית?

החשיבות של שכירת קבלן רשום לשיפוץ בבית

שיפוץ כולל לבית הוא תהליך מורכב אך משמח בסופו של דבר, בעיקר עבור מי שהתקציב אינו מהווה בעיה עבורו והוא יכול לבצע שינויים ושדרוגים משמעותיים בביתו. אתם סוגרים עסקה עם קבלן שאתם סומכים עליו ונותנים לו את הרשות לעבוד בביתכם, אבל מגלים שהעבודה שהוא מבצע רחוקה מלהשביע את רצונכם. מה עושים עכשיו? ישנה חשיבות גבוהה להתקשרות מראש רק עם קבלן רשום כחוק, מה שבוודאי יסייע לכם בהתמודדות כזאת.

למה חשוב שהקבלן שלכם יהיה רשום?

מלבד העובדה כי רישום קבלנים בפנקס הקבלנים הוא הכרחי למי שמציג את עצמו בתור קבלן רשום, יש משמעות חוקית לכל עבודת בניין ושיפוצים שאדם כזה מוסמך לעשות. כל נושא השיפוצים הוא מאוד פרוץ בישראל וישנם אלפי בעלי מקצוע מצוינים ומומלצים, אך כאלה שלא השלימו את ההסמכה ולכן הם אינם רשומים. ההבדל מבחינתכם, עלול להיות של שמיים וארץ.

קבלנים שכן עברו את ההסמכה והוכיחו את יציבות העסק שלהם במשך חמש שנים, הם אלו שיקבלו את הרישיון ויוכלו להירשם בפנקס הקבלנים – וגם זאת, רק לאחר סדרת מבחני הסמכה ממשלתיים. התהליך הארוך והמייגע מרתיע הרבה בעלי מקצוע שבוחרים לפסוח עליו ומציעים את שירותיהם שלא כחוק. כאשר השיפוץ עובר "חלק" זה נהדר, אבל הבעיה האמיתית מתחילה אם ישנה תקלה בשיפוץ או אתגרים מיוחדים במהלכו, כאלה שהקבלן שאיננו רשום מתקשה להתמודד עמם.

כיצד השיפוץ מושפע מזה שהקבלן רשום?

אין לזלזל בחשיבותם של יחסי האנוש המעולים ושל האדיבות של הקבלן שבחרתם, אך חשובה מכך היא היכולת המקצועית שלו והאחריות שהוא מוכן לקחת על עצמו. שיפוצים נרחבים כמו החלפת רצפות או בניית חדר נוסף, איננה דומה להחלפת קרמיקות פשוטה באמבטיה. זהו פרויקט שדורש רמה מקצועית מסוימת ובקיאות בתחום, שרק קבלנים רשומים יכולים להשיג.

יתרה מכך, שימו לב כי ישנם קבלנים רשומים שבפועל, בזמן השיפוץ אצלכם בבית יעסיקו תחתיכם קבלנים שאינם רשומים ויבצעו עבודה לא מספיק טובה. חשוב אם כן, ללוות בעצמכם את הפרויקט של השיפוץ גם אם אינכם מתגוררים בבית במהלכו ולפקח על כל המתרחש. חלק מעבודות הבניה המורכבות יותר, למשל תוספת של קומה, פשוט אינן חוקיות במידה שהן מבוצעות על ידי קבלן לא רשום.

האם זו עבירה על החוק לשכור קבלן שאיננו רשום?

אין ספק שלעיתים שכירת שירותיו של שיפוצניק פשוט להתקנת מדפים או החלפת כיור, תהיה זולה יחסית ומשתלמת והעבודה שתתבצע תהיה ברמה גבוהה. עם זאת, ברור מאליו שלבנות מרפסת זה פרויקט ש"גדול" על אדם כזה, אפילו אם הוא מתיימר להצליח לעשות זאת. בדיקה לגבי רישום הקבלן בפרויקטים גדולים במיוחד במקרה של שיפוץ לאחר קניית דירה, יכולה להציל אתכם מהסתבכות עם החוק והיא חשובה גם בהיבט הכלכלי, כאשר לקבלן וותיק ומנוסה יהיה הרבה יותר "מה להפסיד", אם וכאשר ינסה לברוח מהפרויקט או להעבירו לידיים פחות מנוסות ממנו עצמו.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם
03-7790040
או באמצעות הטופס הבא
Call Now Button